کد خبر: 945294
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
سفیر روسیه در لبنان با خطرناک خواندن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه، گفت: مسکو و بیروت مواضع غرب درباره مرتبط کردن مسئله بازگشت پناهجویان به روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه را محکوم می‌کنند.

جوان آنلاین: "الکساندر زاسیپکین" سفیر روسیه در لبنان، امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد که مواضع مسکو و بیروت درباره تمایلات غیرقابل قبول کشورهای غربی برای مرتبط ساختن مسئله بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان با موضوع حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه کاملا منطبق بر یکدیگر است و هر دو طرف چنین برخوردی را محکوم می‌کنند.

وی گفت: «بدون هیچ تردیدی مسئله بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان یکی از اولویت‌ها برای دولت لبنان است. طی سال‌های گذشته هم مواضع رهبران سیاسی این کشور همواره از فراهم شدن شرایط مناسب برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان حمایت کرده‌اند. در عین حال مقامات مسکو و بیروت در این مسئله کاملا با یکدیگر هم عقیده هستند که تلاش کشورهای غربی برای مرتبط ساختن این موضوع با حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه غیرقابل قبول است. چنین برخوردی از سوی غرب اقدامی غیرسازنده در جهت عادی سازی زندگی مردم سوریه است.»

این دیپلمات یادآور شد که روسیه فعالانه برای پیشبرد حل و فصل سیاسی اوضاع و هماهنگی اقدامات لازم در این راستا با سایر شرکایش در چارچوب مذاکرات آستانه (ترکیه و ایران) تلاش می‌کند. سه کشور ضامن صلح در سوریه همچنین تمرکز خود را روی این مسئله قرار داده‌اند تا کمیته قانون اساسی سوریه هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: «ولی در عین حال در رابطه با مسئله بازگشت پناهجویان، مهمترین مسئله آن است که نباید منتظر پایان یافتن حل و فصل مسائل سیاسی در سوریه ماند و لازم است تا شرایط مناسبی برای بازگشت آنها، تامین امنیت مناطق مسکونی و همچنین بازسازی زیرساختارهای اقتصادی و اجتماعی این کشور انجام شود.»

بیشتر بخوانید

تاکید دولت جدید لبنان بر حق مقاومت برای آزادسازی اراضی اشغالی

بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان تصویب شد

شکایت لبنان از دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به یک بلوک نفتی

سفیر روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، بعید ندانست که اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه ایران و جنبش حزب الله لبنان، به درگیری جدیدی بین لبنان و اسرائیل بیانجامد.

زاسیپکین گفت: «در رابطه با اختلافات بین لبنان و اسرائیل نمی‌توان پیش بینی دقیقی انجام داد، برای اینکه منطقه خاورمیانه در وضعیت نامشخصی قرار دارد. مسلما مردم و دولت‌های منطقه خواستار حل و فصل بحران‌های موجود و بازگشت به زندگی عادی و توسعه همکاری‌ها هستند. در حالیکه آمریکایی‌ها با تشدید اختلافات و اقدامات تحریک آمیز خود علیه ایران و حزب الله لبنان، ممکن است باعث ایجاد مناقشات جدیدی، از جمله مناقشات قومی-مذهبی در منطقه و حتی مناقشه نظامی جدید بین لبنان و اسرائیل شوند.»

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
اولا آمریکار جنایتکار همیشه و در هر جای جهان که حظور داشته فقط و فقط هدفش شیطانی بوده و قصد تسلت بر مردم و منابع آن کشورها راداشته
ثاتیا دولت روسیه بایست به این نکته مهم توجه کند که رژیم صهیونیستی در 20 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت ،پس بهتر از همین حالا تمای سیاستهای خود را همسو با خط مقاومت اسلامی قرار دهد و الا پشیمان خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار