کد خبر: 945276
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب درباره یوم‌الله ۲۲ بهمن، لزوم عدم اعتماد به غرب و شعار مرگ بر آمریکا در رسانه‌های خارجی با بازتاب وسیعی مواجه بود.

جوان آنلاین: به مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه در نوزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز جمعه ۱۹ بهمن با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: رژیم آمریکا تجسم شرارت و خشونت است؛ بحران‌ساز و جنگ‌آفرین است. [همواره] و نه‌فقط امروز، حیات رژیم آمریکا به این بوده که برای کسب منافع خودشان دست‌اندازی کنند. آمریکا مظهر شرارت است، آن‌وقت گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا. اولاً به حضرات آمریکایی بگویم: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده‌ معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم.

ایشان در ادامه تصریح کردند: ثانیاً تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد. این روزها صحبت از اروپایی‌ها و پیشنهادهای آن‌ها است. من توصیه‌ام این است که به این‌ها هم مثل آمریکا اعتماد نکنند.

فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

خبرگزاری رویترز در تیتر خبر خود در این خصوص نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر ترامپ است نه ملت آمریکا.

خامنه‌ای در این خصوص اعلام کرد: به اروپائی‌ها نیز همانند آمریکائی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. نمی‌گویم که با آن‌ها ارتباطی نداریم؛ بلکه موضوع به مسأله اعتماد برمی گردد.

خبرگزاری راشاتودی نیز درباره فرمایشات ایشان با انتشار خبری فوری نوشت: رهبر ایران در سخنان امروز گفت که مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر ترامپ و بولتون (جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید) و پمپئو (مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا) است نه ملت آمریکا. وی در ادامه تصریح کرد که مادامیکه آمریکا خباثت و رذالت دارد، مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز در گزارشی ضمن تشریح سخنان مقام معظم رهبری در موضوع «مرگ بر آمریکا» و مضامین آن نوشت: خامنه‌ای در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران از عدم توقف شعار مرگ بر آمریکا توسط مردم ایران خبر داد.

رسانه صهیونیستی جروزالم پُست نیز هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کرد: آیت الله خامنه‌ای بر ادامه شعار مرگ بر آمریکا تأکید کرده است. خروج آمریکا از برجام در سال گذشته میلادی به اقتصاد ایران ضربه زده است و علیرغم تلاش اروپا برای حفظ برجام، رهبر ایران امروز گفت که نمی‌توان به اروپائی‌ها اعتماد کرد.

خبرگزاری بی‌بی‌سی هم با انتشار خبری در این خصوص تیتر خود را اینگونه انتخاب کرد: آیت‌الله خامنه‌ای: در پاریس مردمشان را کور می‌کنند، اما از ایران طلبکاری می‌کنند.

بی‌بی‌سی بخش دیگری از سخنان رهبری را اینگونه پوشش داد: رهبر ایران اعلام کرد که از چند سال قبل و در مذاکرات هسته‌ای، هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی مکرر به مسئولان گفته‌اند به آمریکایی‌ها اعتمادی ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضای آن‌ها اعتماد نکنید. اکنون نتیجه (مذاکره) این شده است مسئولانی که آن روز‌ها مذاکره می‌کردند، خودشان می‌گویند آمریکا غیرقابل اعتماد است. باید از اول این را تشخیص می‌دادند و بر این مبنا حرکت می‌کردند.

خبرگزاری یورونیوز نیز در پوشش سخنرانی امروز رهبری اعلام کرد: آقای خامنه‌ای با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که در زمان مذاکرات هسته‌ای از مسئولان کشور خواسته بود به آمریکا «اعتماد نکنند» وی افزود «مسئولانی که آن روز مذاکره می‌کردند، حالا خودشان می‌آیند و می‌گویند آمریکا غیر قابل اعتماد است». مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم».

خبرگزاری دویچه وله در این باره اعلام کرد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با افسران نیروی هوایی ایران بار دیگر از شعار «مرگ بر آمریکا» دفاع کرد و گفت: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم. تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

خبرگزاری فرانسه در پوشش سخنان مقام رهبری اینگونه نوشت: این روز‌ها سخن از اروپائی‌ها و پیشنهاد‌های آن‌ها است. توصیه من این است که نباید به آن‌ها همانند آمریکائی‌ها اعتماد کرد.

در بخش دیگری از خبر این خبرگزاری به نقل از آیت الله خامنه‌ای آمده است: آن‌ها (پلیس ضد شورش فرانسه) در خیابان‌های پاریس معترضان را کور می‌کنند؛ اما با وقاحت درخواست رعایت حقوق بشر را از ما مطرح می‌کنند.
 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار