کد خبر: 945242
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
شفر با پیکان به دنبال رسیدن به جمع مدعیان
پرسپولیس با پیروزی مقابل پدیده به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال صعود کرد.
سعيد احمديان
جوان آنلاین: فوتبال تعطیلی‌بردار نیست، اگر تا هفته پیش هواداران فوتبال همه نگاهشان به امارات و جام ملت‌ها بود، این هفته قطار لیگ برتر پس از یک توقف طولانی‌مدت دوباره به راه افتاده تا تنور فوتبال مانند همیشه داغ باشد و فوتبالی‌ها با آغاز دوباره لیگ و برگزاری بازی‌های هفته شانزدهم به جای تیز کردن گوش‌هایشان به سوی همسایه جنوبی حاشیه خلیج فارس برای شنیدن اخبار تیم ملی، تمام هوش و حواسشان را برای پیگیری بازی‌های لیگ متوجه استادیوم شهر‌های مختلف کنند.

پرسپولیس ترک عادت نکرد
پرسپولیس – پدیده، بازی مدعیان صدرنشینی در هفته شانزدهم بود. دو تیمی که همراه با سپاهان مثلث مدعیان را در نیم‌فصل اول در بالای جدول تشکیل داده بودند. شاگردان یحیی گل‌محمدی بازی را بهتر شروع کردند و انگار نه انگار که در تهران و مقابل ۳۰ هزار هوادار پرسپولیسی که در یک روز غیرتعطیل به ورزشگاه آزادی آمده بودند، بازی می‌کردند. شروع خوب پدیده در دقیقه هشتم بازی می‌توانست برای آن‌ها به باز شدن دروازه پرسپولیس هم ختم شود، اما ضربه سر منصوری از داخل ششقدم را علیرضا بیرانوند دفع کرد تا هم غفلت مدافعان را جبران کند و هم نشان دهد همان دروازه‌بان ششدانگ و آماده جام ملت‌هاست. پرسپولیس، اما در ادامه بیدار شد تا تیم مشهدی کم‌کم عقب بکشد و ۲۵ دقیقه پایانی نیمه اول برای قرمز‌ها باشد، برتری که با زدن دو گل همراه بود تا شاگردان برانکو مهارناپذیر نشان دهند. ابتدا در دقیقه ۲۳ خطای مشکوک پنالتی را که داور روی مصلح اعلام کرد علی علیپور به گل اول تیمش تبدیل کرد. در دقیقه ۳۱ هم گل دوم پرسپولیس روی شوت زیبای سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به دست‌های فراهانی وارد دروازه شد تا پرسپولیس در همان نیمه اول کار را تمام کند و ۲ بر صفر از پدیده جلو بیفتد. پدیده در نیمه دوم به فکر جبران گل‌های خورده بود، اما هرچه زد به در بسته خورد تا پرسپولیس با همان دو گل نیمه اول مقابل حریف مشهدی خود پیروز شود و با ۳۴ امتیاز به صدر جدول برسد.
در دیگر بازی دیروز هم تراکتورسازی در اولین مسابقه‌اش با لیکنز بلژیکی مقتدر نشان داد و با سه گل نفت مسجدسلیمان را شکست داد و فاصله‌اش با صدر را به پنج امتیاز کاهش داد تا یکی از مدعیان قهرمانی نشان دهد.

پیکان – استقلال، امروز ۱۵:۴۵
در آخرین بازی هفته شانزدهم لیگ، استقلال میزبان پیکان است. شاگردان شفر که قبل از تعطیلی نزدیک به دو ماهه لیگ روند صعودی داشتند، پس از تعطیلات نیم‌فصل با جذب چند بازیکن مطرح برای حضور قدرتمندانه در ادامه لیگ آماده شده‌اند. آبی‌ها پس از فسخ قرارداد با نیومایر که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، چند بازیکن جدید به ترکیب‌شان اضافه کرده‌اند تا دیگر فراز و نشیب‌های گذشته را نداشته باشند.
امید نورافکن پس از یک نیم‌فصل پرفراز و نشیب در لیگ بلژیک دوباره به استقلال برگشته است. استقلال اسماعیل گونکالوس بازیکن گینه‌ای- پرتغالی پاختاکور ازبکستان و گادوین منشا مهاجم سابق پرسپولیس را برای تقویت خط حمله‌اش به خدمت گرفته است. آیاندا پاتوسی بازیکن اهل آفریقای جنوبی دیگر خرید استقلال است و آبی‌ها امیدوارند با این خرید‌های جدیدشان در کنار بازگشت داریوش شجاعیان به لیست استقلال پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، در ۱۴ هفته باقی مانده تا پایان لیگ یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشند.
استقلال پیش از رویارویی امروز با پیکان، در پنج بازی اخیرش، سه برد متوالی و دو تساوی داشته و شفر با بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته، به دنبال ادامه این روند است. فاصله هفت امتیازی با صدر جدول، فاصله‌ای است که آبی‌ها باید برای رسیدن به جمع تیم‌های مدعی به دنبال جبران آن باشند. شفر دیروز در نشست خبری پیش از بازی امروز گفت: «همیشه دوست دارم ببریم، ببریم و ببریم. در روز‌های اخیر با تمرکز بالا تمرین کردیم و آماده مسابقه با پیکان هستیم.»
پیکان هم در سوی دیگر با حسین فرکی، سرمربی جدیدش به دیدار استقلال می‌آید. نتایج ضعیف پیکان در نیم‌فصل اول سبب شد تا سرانجام کاسه صبر مدیران پیکان لبریز شود و آن‌ها عذر مجید جلالی را بخواهند. هرچند در ابتدا جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد، اما در کمتر از یک روز حضور نکو روی نیمکت پیکان منتفی شد تا فرکی پس از یک نیم‌فصل غیبت، دوباره با پیکان به لیگ برگردد. او با توجه به نتایج پیکان کار سختی پیش‌رو دارد. فرکی در حالی پیکان را امروز مقابل استقلال به میدان می‌فرستد که این تیم در هفت بازی اخیرش، شش شکست و یک تساوی داشته و رنگ برد را ندیده است.
 فرکی دیروز تأکید کرد در زمان کوتاهی که هدایت پیکان را برعهده گرفته، روی مسائل روحی تیم کار کرده است: «در این مدت بیشتر روی بحث روحی - روانی بازیکنان کار شد. سعی کردیم به بازیکنان روحیه بدهیم و حالا امیدواریم بازیکنان خودشان را نشان دهند تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.»

برنامه هفته هفدهم
در ادامه بازی‌های لیگ یک‌شنبه ۲۱ بهمن هفته هفدهم با انجام پنج بازی شروع می‌شود. در این هفته پرسپولیس در اهواز مهمان فولاد است، ماشین‌سازی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود، پدیده با استقلال خوزستان روبه‌رو می‌شود، نساجی میزبان تراکتورسازی است و سپاهان هم به دیدار سپیدرود رشت می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار