کد خبر: 945225
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
حسن رشوند
سؤالی که امروزه ذهن برخی را در فضای مجازی و حقیقی به خود مشغول کرده است، این است که چرا باید با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، در مراسم جشن پیروزی و راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم؟ و اساساً چه دستاوردی را می‌توان برای شرکت در راهپیمایی بر شمرد؟
از دیدگاه این عده، ملتی که خود با مشکلات گوناگونی مواجه است و از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با چالش‌های جدی روبه‌روست، شرکت در راهپیمایی چه سودی می‌تواند داشته باشد؟ و چگونه می‌تواند باری از دوش آن‌ها برداشته و در حل مشکلات، به آن‌ها کمک کند؟ برای پاسخ به این سؤال و دغدغه‌های ذهنی برخی مردم که اتفاقاً انقلاب اسلامی را دوست داشته و نظام برآمده از آن را در مقایسه با کشور‌های مرتجع منطقه و حتی کشور‌های مدعی مردم‌سالاری شایسته‌تر می‌دانند ولی بعضاً متأثر از فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای دشمن و یا به جهت گرفتار آمدن در شرایط نامناسب اقتصادی کشور، با چنین پرسشی مواجه هستند باید این عده را به دو نکته اساسی و چند محورمهم از تأثیرات داخلی و خارجی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال توجه داد: الف) ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یکی از استوارترین رژیم‌های وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان داشت، تحول سیاسی بزرگی به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام را به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح کرد و چشم‌انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیم‌های وابسته و تحمیلی را در سرزمین‌های اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق میلیارد‌ها مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب را در دل‌های جهانخواران پدید آورد که آثار آن را امروز با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی در جای جای جهان از غرب آسیا گرفته تا قلب اروپا و امریکای لاتین شاهد هستیم. هرچند راهپیمایی هر ساله ۲۲ بهمن به خاطر پاسداشت انقلابی است که در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ توسط حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد وتاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام (ره) را به نقطه عطف خود رساند و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد ۵۷ ساله رژیم پهلوی را در ایران ریشه‌کن کرد و حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد، اما حرکت بیداری ملت‌ها که متأثر از انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال آغاز شد، بر اهمیت پاسداشت همیشگی و هر ساله از انقلاب با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزوده است چراکه ملت‌هایی که استقلال خواهی خود را با الگو گیری از انقلاب اسلامی ملت ایران آغاز کرده، چشم به ما دوخته‌اند تا ببینند در چهلمین سال انقلابی که به صراحت امریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی سخن از فروپاشی آن سر می‌دهند، ملت ایران چگونه و با چه انگیزه‌ای به صحنه آمده و پشتیبان انقلاب خود خواهند بود.
ب) در شرایط فعلی باتوجه به توطئه‌های متعدد دشمنان انقلاب اسلامی، نیاز به وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگی، بیشتر از گذشته احساس می‌شود ودر راستای حفظ منافع ملی، باید خارج از تفکر جناحی و تعلقات گروهی و به دور از دلخوری‌ها و کاستی‌هایی که غالبا متأثر از رخوت و سستی مسئولان کشور در انجام نیاز‌های ضروری مردم است، باید با نگاه به منافع و امنیت ملی، در این مناسبت مهم و تاثیر گذار شرکت کرد. انتظار این است که راهپیمایی خودجوش و مردمی ۲۲ بهمن امسال در شرایط فعلی باید به گونه‌ای برگزار شود که قوی‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد. چراکه این حضور موجب حفظ منافع ملی و تقویت امنیت ملی کشور خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال گذشته با وجود آنکه شاهد این حجم اقدامات عملیاتی دشمن در فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌ها نبودیم به مناسبت گرامیداشت سالروز انقلاب اسلامی و اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرمودند: ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی مایه قوام و استحکام نظام است و امسال به‌دلیل یاوه‌گویی‌های برخی از دولتمردان امریکا و غیرامریکا، مردم احساس می‌کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به‌حول و قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.». اکنون که یاوه گویی دشمنان ملت ایران در سال ۱۳۹۷ به مراتب بیشتر از سال گذشته بوده است و در کنار یاوه گویی مقامات امریکایی، در روز‌های اخیر شاهد یاوه گویی طرف اروپایی نیز بوده‌ایم و اتحادیه اروپا نیز در کنار امریکا با انتشار بیانیه، هشدار‌هایی را در زمینه فعالیت‌های موشکی ایران و ... داشته‌اند که نشان از همسویی کامل آن‌ها با امریکا دارد، طبیعی است که حضور گسترده‌تر ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیشتر ضرورت پیدا می‌کند. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دارای پیام‌های زیادی در حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود که به‌طور اجمال به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
۱-حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن آن‌هم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام (ره) و رهبری نظام است. ملت ایران با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و بدون توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی نشان خواهند داد که از آرمان‌های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد. ۲ -حضور مردم در راهپیمایی‌ها یکی از عوامل مهم بازدارنده توطئه بدخواهان انقلاب است. دشمنان، همراهی و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب را در این مناسبت‌ها ارزیابی می‌کنند، بنابراین مردم باید برای حفظ امنیت و استقلال کشور، با حضوری هرچه با شکوه‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند. ۳-مردم‌سالاری ما بر پایه ارکان اسلام و نظام دینی، اهمیت خاصی به حضور مردم می‌دهد و تمام مسئولان، سازمان‌ها و نهاد‌ها به‌نوعی به مردم متصل هستند و مشروعیت و مقبولیت خود را از مردم می‌گیرند. بنابراین این راهپیمایی تأیید دوباره نظام مردم‌سالار ایران را به رخ جهانیان خواهد کشاند.
۴- نظام سلطه با به‌وجودآوردن فشار‌های جدید ازجمله تحریک برخی افراد و گروه‌های ناراضی کشور که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، با سازماندهی برای ایجاد اغتشاش در کشور و تشدید تحریم‌های بعد از برجام، درصدد جدایی مردم از حکومت است و به‌طور قطع، ۲۲ بهمن را فرصت مناسبی برای دریافت سیگنال‌هایی جهت ارزیابی موفقیت برنامه‌های خود می‌داند. از همین رو حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، می‌تواند کلیه سناریو‌ها و برنامه‌های دشمن را به هم ریخته و ننگ دیگری را بر پیشانی آن‌ها بنشاند.
۵-حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال می‌تواند ترجمان این فراز از جمله شهید مظلوم بهشتی باشد که فرمودند: ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود. بنابراین، اگر غرب در یک اشتباه محاسباتی، فکر می‌کند که با فشار تحریم می‌تواند از ملت ایران چهره شکست‌خورده به نمایش بگذارد، سخت در اشتباه است. چراکه در شرایط سخت ملت ایران برنده‌تر می‌شود و این بار ممکن است رگ حیات آن‌ها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی برای همیشه بریده شود.
۶-جنبش بیداری اسلامی کشور‌های منطقه که حتی به بیداری جلیقه زرد‌ها در فرانسه وجنبش ۹۹ درصدی مردم امریکا انجامیده است، چشم به پایمردی و استقامت ملت ما دارند. حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن به‌صورت گسترده، نمایشگر استقامت و پایداری مردم این کشور‌ها نسبت به داشتن روحیه آزادگی و زیر سلطه زورمداران عالم قرار نگرفتن است.
۷- در پایان باید گفت که باتوجه به تهدید‌ها و تحریم‌های غرب به‌خصوص امریکا و زیاده خواهی و خارج از عرف اتحادیه اروپا در خصوص فعالیت‌های موشکی ایران که طی روز‌های گذشته در قالب بیانیه وقیح اتحادیه اروپا منتشر گردید، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از ویژگی خاصی برخوردار است و ضروری است با حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در سراسر کشور برگزار شود. این حضور پیامی است به دشمنان و رقبای ما که با ایجاد فشار درصدد هستند کشور ما را در تنگنا‌های مختلف از جمله اقتصادی قرار دهند تا به خیال خام خود پیمان‌های تحمیلی FATF، CFT و پالرمو توسط ایران اسلامی امضا و جمهوری اسلامی در تنگنای شدید سیاسی، اقتصادی و امنیتی قرار گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
آقای رشوند !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار