کد خبر: 945214
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
در ادامه هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ، امروز دو بازی برگزار شد که در حساس‌ترین بازی پرسپولیس توانست با دو گل پدیده را شکست دهد و صدرنشین لیگ برتر شود. تراکتورسازی هم در خانه ۳ بر صفر را شکست داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: دو تیم پرسپولیس وپدیده در حالی برابر هم به میدان رفتند که شاگردان بانکوبازهم توانستند پدیده را شکست دهند و با با ۳۴ امتیاز و دو امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان در رده نخست جدول جای گرفت و پدیده به رده سوم سقوط کرد. این بازی از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی شروع شد که در نهایت با گل علی علیپور در دقیقه ۲۴ و سیامک نعمتی در دقیقه ۳۲ برای پرسپولیس به پایان رسید.
در این بازی پرسپولیس با ترکیب ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده (کارت زرد)، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی (بشار رسن ۷۳)، امید عالیشاه (ماریو بودیمیر ۶۶) و علی علیپور (محمد نادری ۱+۹۰) وارد زمین شد. در مقابل شاگردان گل محمدی هم با ترکیب ترکیب پدیده: میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند، عبدالله حسینی (کارت زرد)، مرتضی منصوری، رضا ناصحی (سینا زامهران ۷۹)، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، سعید صادقی (یونس شاکری ۶۷) و حسین مهربان پا به میدان گذاشتند.
در نیمه اول شاگردان گل‌محمدی بازی را هجومی‌تر از پرسپولیس شروع کردند تا آنجا که در دقیقه ۸ نزدیک بود دروازه بیرانوند باز شود. در دقیقه ۱۶ بازی، شوت بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه به دست بازیکن پدیده خورد که داور آن را پنالتی ندانست تا اعتراض پرسپولیسی‌ها را نسبت به این صحنه به دنبال داشته باشد. اما چند ۶دقیقه بعد مدافع پدیده در محوطه جریمه شایان مصلح را سرنگون کرد تا داور به سود یاران برانکو اعلام پنالتی کند. علی علیپور از روی نقطه پنالتی گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.
در ادامه بازی هجومی پرسپولیس ادامه داشت تا اینکه سیامک نعمتی در دقیقه ۳۲ با شوتی محکم دروازه پدیده را گشود تا اختلاف دو تیم به دو گل برسد.
در نیمه دوم بازهم بازیکنان پدیده بازی را هجومی‌تر آغاز کردند، اما مدافعان پرسپولیس اجازه خودنمایی به مهاجمان پدیده را نمی‌دادند. دقیقه ۸۴، کار گروهی خوب پرسپولیسی‌ها می‌تواند باعث به ثمر رسیدن گل سوم شود که که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. پرسپولیس در نهایت به پیروزی دو بر صفر رسید.
در دیگر بازی امروز دو تیم تراکتورسازی و پدیده در ورزشگاه یادگار امام تبریز به میدان رفتند که تیم میزبان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شد، اما تراکتورسازی در نیمه دوم مزد بازی برتر و تهاجمی اش را با ۳ گل گرفت. ابتدا در دقیقه ۵۰ اشکان دژآگه با یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه دروازه نفت راباز کرد. سپس سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی بعد از فرار از عمق دفاعی نفت گل دوم را برای تراکتورسازی زد و سیدمحمد حسینی مدافع تیم نفت در دقیقه ۶۶ ارسال مسعود شجاعی را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. با این نتیجه تراکتورسازی ۲۹ امتیازی شد و جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد. نفت مسجد سلیمان هم ۱۵ امتیازی و در همان رده سیزدهم باقی ماند.


***

فردا در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ تیم فوتبال استقلال در حالی برای دیدار مقابل پیکان آماده می‌شود که دیدار دو تیم در هفته نخست این مسابقات با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. حال و با گذشت ۱۵ هفته فوتبالی از این دیدار، آبی پوشان بار دیگر باید پیکان را دیدار کنند با این تفاوت که قطعا چهره آن‌ها نسبت به این بازی تاحدودی تغییر خواهد کرد. نسبت به این ترکیب، آبی‌ها قطعا علی کریمی را به دلیل مصدمیت در اختیار نخواهند داشت و به نظر نمی‌رسد نفراتی مثل خسرو حیدری و سجاد بابایی هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت داشته باشند. ثابت‌ترین بازیکن شفر در قلب خط دفاعی روزبه چشمی است که دیدار رفت دو تیم را از دست داده بود و احتمالا زوج چشمی با منتظری یا دانشگر، تشکیل دهنده قلب خط دفاعی آبی‌ها هستند. از بازیکنان جدید استقلال احتمال حضور امید نورافکن و داریوش شجاعیان در ترکیب اصلی بیشتر از دیگران است و بعید است شفر از دیگر بازیکنان جدیدش مثل ایسما، پاتوسی، منشا و محسن کریمی در ترکیب ثابت استفاده کند. مهدی رحمتی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی از جمله بازیکنانی هستند که در بازی رفت حضور داشتند و احتمال حضورشان در ترکیب ثابت این بازی هم وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار