کد خبر: 945201
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱
محققان به تازگی پیشرفت چشمگیری در الکترونیک را گزارش کرده‌اند که زمینه را به تجاری‌سازی نزدیک‌تر می‌کند.
مترجم: مینا رضاسلطانی
سرویس فناوری جوان آنلاین: محققان به تازگی پیشرفت چشمگیری در الکترونیک را گزارش کرده‌اند که زمینه را به تجاری‌سازی نزدیک‌تر می‌کند. در این تحقیق در پیشرفت علوم، محققان پیشرفت‌های خود را در ساخت فناوری جدیدی از جمله الکترونیک یکپارچه، مدار‌های منطقی و پوست حسی مزین به مواد لاستیکی به دست آوردند.
بیل دی، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه هیوستون و محقق این طرح معتقد است که این کار می‌تواند منجر به پیشرفت‌های مهم در دستگاه‌های هوشمند شود.

محققان قبلاً در نیمه‌هادی‌ها با stretchability مکانیکی که بیشتر شبیه یک نوار لاستیکی در سال ۲۰۱۷ است، خبر داده بودند. این کار مفهوم بیشتری را با بهبود تحرک حامل و الکترونیک یکپارچه درک می‌کند.
محققان معتقدند: «ما الکترونیک کامل را از یک نیمه‌هادی با قابلیت تحرک بسیار بالا، با معرفی نانولوله‌های کربنی فلزی به یک نیمه‌هادی با نانورشته‌های نیمه‌هادی ارگانیک به دست آوردیم.» این افزایش در تحرک حامل با فراهم کردن مسیر‌های سریع و در نتیجه، فاصله حمل و نقل حامل را محدود می‌کند. تحرک حامل یا سرعتی که الکترون‌ها در آن می‌توانند از طریق یک ماده حرکت کنند، برای یک دستگاه الکترونیکی ضروری است که با موفقیت کار کند، زیرا بر توانایی ترانزیستور‌های نیمه‌هادی برای تقویت جریان نظارت می‌کند.

پیش از این در آزمایش‌ها مشخص شد با تحرک کوتاه حامل همراه با الزامات ساخت پیچیده مختل شده‌است. برای این کار، محققان کشف کردند که افزودن مقادیر دقیقه نانولوله‌های کربنی فلزی به the rubbery - composite - منجر به بهبود تحرک حامل با ارائه آنچه به عنوان «یک بزرگراه» برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل حامل در سرتاسر نیمه‌رسانا توصیف می‌کند. محققان معتقدند شامل افزایش بیشتر تحرک حامل و ساخت پیچیده‌تر، سلسله‌مراتب و مدار‌های دیجیتال با سطح بالا برای مطابقت با الزامات مدار‌های مجتمع، زیست‌پزشکی و کاربرد‌های دیگر خواهد بود.

منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر