کد خبر: 945158
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
همایش بزرگ سران قبایل و عشایر عرب و بختیاری ساکن خوزستان با شعار «رهایی بدهکارانِ غیربزهکار» در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی مدیرعامل این مجموعه حمایتی، آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر امام‌جمعه موقت اهواز، فرهاد افشارنیا رییس کل دادگستری و علیرضا بابایی مدیرکل زندان‌های استان خوزستان از جمله مهمانان این مراسم بودند.

«تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ مجازات‌های جایگزین حبس»، «حذف عناوین مجرمانه از برخی افعال و خطایا»، «توجه حداکثری از ظرفیت‌های استانی در راستای آزادی محکومان مالی»، «دعوت شیوخ عرب و عشیره‌ها در زمینه اخذ گذشت از شکات»، «مختومه کردن پرونده‌های مهریه در خارج از محکمه و حتی‌المقدور تلاش در زمینه برقراری سازش بین زوجین»، «استفاده از شیوه‌های نوین در جذب کمک‌های مردمی»، «تسهیل در ارایه تضامین بانکی در قبال مددجویان ستاد دیه» و «ارایه خدمات آموزشی با محوریت پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان» از جمله موضوعاتی بود که از سوی مسئولین قضایی و همچنین روسای طوایف بختیاری و عشایر عربی در این برنامه سه ساعته مطرح شد.

در مورد جمعیت اعراب ساکن در ایران اگرچه آمار دقیقی وجود ندارد اما استان خوزستان به دلیل همجواری با کشور عراق در برخی شهرها و روستاها بعضا میزبان جمعیت صد در صدی اقوام عربی است. برای همین خوزستان را می‌توان در صدر استان‌هایی اربعه‌ای قرار دارد که تراکم عربی در آن پررنگ‌تر است. با عنایت به این ظرفیت ستاد دیه همواره تعامل خود را با بزرگان و روسای این قبایل حفظ کرده و در سایه این همکاری بسیاری از پرونده‌های مربوط به بدهکاران مالی و دیه را در کمترین زمان ممکن و بدون ورود در چرخه قضایی با بهترین نتایج مختومه نموده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار