کد خبر: 945153
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری خواهد شد که در حساس‌ترین دیدار در تهران، پرسپولیس پذیرای تیم نفت مسجدسلیمان است. در تبریز هم تراکتورسازی هم با نفت مسجدسلیمان بازی می‌کنند.
* تراکتورسازی - نفت مسجد سلیمان
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: در نخستین بازی امروز تراکتورسازی در تبریز از ساعت ۱۵/۳۰ در ورزشگاه یاگار امام (ره) به مصاف نفت می‌رود. تراکتورسازی در نیم فصل دوم قصد دارد تا با مربی جدید خود لیکنز این تیم را جزو مدعیان جدول نگه دارد ضمن این بازیکنان باتجربه و ملی پوش این تیم به جذابیت بازی‌های نیم فصل دوم می‌افزاید. سرخ پوشان تبریز که کار خود را در نیم فصل نخست با ۲۶ امتیاز و ایستادن در رده چهارم جدول به پایان رساندند، نمی‌خواهند با از دست دادن امتیاز آن هم از نوع خانگی اش با تیم‌های صدر جدول فاصله پیدا کنند. تراکتورسازی این فرصت را دارد تا با شکست نفت مسجد سلیمان فاصله‌اش را با کورس صدر جدول کاهش دهد. نفت مسجد سلیمان در حال حاضر ۱۵ امتیازی است و در صورتی که بتواند تراکتورسازان را در تبریز شکست دهد، می‌تواند چند پله در جدول صعود کند.
پرسپولیس-پدیده
اما حساس‌ترین بازی امروز پرسپولیس و پدیده است که از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در واقع این بازی را می‌توان فینال زودرس نیم فصل دوم دانست که به دلیل مساوی دیروز سپاهان بر حساسیت آن اضافه خواهد شد. برنده پرسپولیس و پدیده این موقعیت را پیدا می‌کند که جای سپاهان را در صدر جدول بگیرد. دستیابی به صدر جدول هم انگیزه بازیکنان دو تیم را اضافه می‌کند و هم بار روانی را برای آن‌ها افزایش خواهد داد. پرسپولیس در بازی گذشته خود در جام حذفی توانست سپیدرود را شکست دهد و حالا با انگیزه بیشتری پا به میدان بگذارد. در آن سو پدیده‌ای‌ها که باتغییر مالکیت شرایط بهتری به لحاظ مالی پیدا کرده‌اند با انگیزه بیشتری مسابقه خواهند داد. مساوی دو تیم باعث می‌شود که سپاهان همچنان به صدرنشینی اش ادامه دهد. دیدار رفت دو تیم در هفته نخست مسابقات با پیروزی یک بر صفر تیم پرسپولیس در مشهد خاتمه یافت. هر دو تیم با ۳۱ امتیاز و تنها به دلیل تفاوت در تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. نکته جالب دربازی امروز اینکه این بازی نخستین دیدار تاریخ لیگ برتر با استفاده از VAR است.
 
 
***

دیروز از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند. در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین تیم‌های ذوب آهن و نساجی مازندران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به 
مصاف یکدیگر رفتند که این بازی هم با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید.
دیدار دو تیم نساجی مازندران و ذوب‌آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید. این بازی که در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، با موقعیت‌های مختلفی از جانب هر دو تیم همراه بود، اما هم ذوب‌آهن و هم نساجی نتوانستند از موقعیت‌های پیش آمده استفاده کنند و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا این دو تیم با کسب یک امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند. با این نتیجه دو تیم، ذوب آهن با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند. اما نساجی با ۱۷ امتیاز و با دو پله صعود در رده دهم قرار گرفت تا منتظر بازی‌های پیکان مقابل استقلال و نفت مسجد سلیمان برابر تراکتورسازی تبریز باشد. دیدار ذوب‌آهن و نساجی درحالی با تساوی به پایان رسید که شاگردان منصوریان از هفته پنجم که ماشین‌سازی را با شکست بدرقه کردند، هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند.
مصاف دو تیم سپیدورد رشت و ساپیا در ورزشگاه سردار جنگل رشت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. این بازی با گل زود هنگام دقیقه ۹ تیم سپیدرود رشت همراه بود. جایی که حسین شنانی روی پاس گل مهرداد بایرامی، توانست در محوطه جریمه و با ضربه پای راست دروازه تیم سایپا را باز کند. دوازده دقیقه بعد، یعنی در دقیقه ۲۱، این تیم سایپا بود که کار را به تساوی کشاند و رضا اسدی از روی نقطه کرنر و با ضربه سر نتیجه این بازی را یک بر یک کرد. باز هم شاگردان علی کریمی سه دقیقه بعد و در دقیقه ۲۴ گلزنی کردند. حسین شنانی دومین گل خود و دومین گل تیمش را پشت محوطه جریمه و با ضربه محکم پای راست به ثمر رساند و یک بار دیگر نتیجه بازی به نفع سپیدرود کشاند. اما در دقیقه ۲۹ سایپا دوباره از روی نقطه کرنر و با ضربه سر رضا علیاری نتیجه بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول این بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد. در نیمه دوم تلاش دو تیم برای زدن گل سوم نتیجه نداشت تا دو تیم با نتیجه دو بر دو بازی را به پایان ببرند و با کسب یک امتیاز ورزشگاه سردار جنگل رشت را ترک کنند.
 
***
فردا در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ تیم فوتبال استقلال در حالی برای دیدار مقابل پیکان آماده می شود که دیدار دو تیم در هفته نخست این مسابقات با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.حال و با گذشت ۱۵ هفته فوتبالی از این دیدار، آبی پوشان بار دیگر باید پیکان را دیدار کنند با این تفاوت که قطعا چهره آنها نسبت به این بازی تاحدودی تغییر خواهد کرد. نسبت به این ترکیب، آبی ها قطعا علی کریمی را به دلیل مصدمیت در اختیار نخواهند داشت و به نظر نمی رسد نفراتی مثل خسرو حیدری و سجاد بابایی هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت داشته باشند.ثابت ترین بازیکن شفر در قلب خط دفاعی روزبه چشمی است که دیدار رفت دو تیم را از دست داده بود و احتمالا زوج چشمی با منتظری یا دانشگر، تشکیل دهنده قلب خط دفاعی آبی ها هستند.از بازیکنان جدید استقلال احتمال حضور امید نورافکن و داریوش شجاعیان در ترکیب اصلی بیشتر از دیگران است و بعید است شفر از دیگر بازیکنان جدیدش مثل ایسما، پاتوسی، منشا و محسن کریمی در ترکیب ثابت استفاده کند. مهدی رحمتی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی از جمله بازیکنانی هستند که در بازی رفت حضور داشتند و احتمال حضورشان در ترکیب ثابت این بازی هم وجود دارد. 
 

برنامه بازی‌های امروز از هفته شانزدهم لیگ برتر
* تراکتورسازی - نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۵:۳۰
* پرسپولیس - پدیده ساعت ۱۷
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار