کد خبر: 945147
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از گلخانه جدید خلخال تولید گل رز هلندی در این شهرستان به یک میلیون و 500 هزار بوته در سال افزایش یافت که این میزان پنج برابر ظرفیت تولید این گل در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در آیین افتتاح گلخانه جدید تولید گل رز هلندی خلخال اظهار کرد: در حالی که مجموع مساحت گلخانه های رز هلندی این شهرستان چهار هزار متر بود این میزان با راه اندازی گلخانه های جدید در سال جاری به 20 هزار متر مربع از نظر مساحت و از لحاظ میزان تولید نیز از یک میلیون و 200 هزار بوته گل رز هلندی به یک میلیون 500 هزار بوته گل افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده خلخال مناسب ترین شرایط جوی و آب و هوایی برای تولید و پرورش گل رز هلندی را داشته و سرمایه گذاران مجری طرح های گلخانه ای نیز استقبال خوبی از اجرای این طرح ها نشان داده و خلخال هم به عنوان بزرگترین قطب تولید گل رز هلندی استان شناخته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل راه اندازی طرح های گلخانه ای را بهترین راهکار برای تولید محصولات کشاورزی در فصول سال در منطقه سردسیری خلخال و استفاده بهینه از آب در شرایط کاهش نزولات آسمانی و کاهش منابع تامین کننده آب کشاورزی منطقه ذکر کرد.

وی گفت: با اجرای طرح های ایجاد گلخانه های گل رز هلندی در این منطقه علاوه بر رونق اقتصادی سرمایه گذاران مجری این طرح ها زمینه برای اشتغال بخش از بیکاران شهرستان فراهم شده و هم اکنون 50 نفر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول بکار بوده و 150 نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این مراکز تولید امرار معاش می کنند.

نیکشاد خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از جوانان تحصیل کرده جویای کار در راه اندازی و گسترش این واحدها حمایت می کند و با واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح های گلخانه های و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اعتباری اشتغال پایدار روستایی با نرخ کارمزد بانکی 6 درصد و تنفس 2 ساله برای کارآفرینی و تولید ثروت تلاش می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 20 هزار متر مربع فضای گلخانه ای برای پرورش گل رز هلندی آماده شده و بدلیل موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح ها در آینده شاهد افزایش چشمگیری در تولید و گسترش واحدهای تولیدی محصولات گلخانه ای در شهرستان خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر