کد خبر: 945126
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
مسئول برگزاری جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 65 صندوق خرد زنان روستایی و عضویت دو هزار و 200 نفر از بانوان استان در آنها گفت: یکصد صندوق دیگر در استان تشکیل می شود.

رقیه زرگری  افزود: براساس تفاهم نامه بین صندوق کارآفرینی امید کشور و دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی، با تشکیل این صندوق ها ارائه تسهیلات کم بهره به هر صندوق به میزان 50 میلیون تومان و در مجموع 5 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای 65 صندوق موجود در طول این مدت بیش از 500 میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.
زرگری هدف از تشکیل این صندوق ها را ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق اجرای برنامه های آموزشی، تجمیع پس انداز خانوارهای روستایی در جهت تامین مالی فعالیت های درآمد زا و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت تسهیلات خرد عنوان کرد.
وی به ویژگی های این صندوق ها اشاره کرد و گفت: ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به لحاظ دسترسی سریع زنان روستایی به منابع اعتباری مطمئن و به موقع می تواند زمینه تحقق طرح های دیگر از جمله طرح های کارآفرینی، تشکیل تعاونی، اشتغال زایی و دیگر تشکل های اقتصادی زنان محسوب شود.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در امور بانوان به جشنواره های برگزار شده اشاره کرد و افزود: بیش از 30 برنامه و جشنواره از 12 تا 29 بهمن ماه سالجاری در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره ها در دو بخش جشنواره پخت غذاهای سنتی سالم و عملی با هدف ترویج و فرهنگ سازی جهت استفاده از غذاهای سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و بخش تولیدات زنان روستایی و عشایری برگزار می شود.
زرگری گفت: با توجه به جمعیت زنان ساکن در مناطق روستایی و نقش موثری که آنان در اقتصاد خانوار دارند اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی توسعه‌ اشتغال زنان روستایی همگام با توسعه بخش کشاورزی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر