کد خبر: 945104
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
رئیس سازمان ملی استاندارد:
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تحریم‌ها گفت: برخی از آزمون‌های استاندارد‌های هشتاد و پنج گانه باید در داخل و برخی در خارج انجام شود و اکنون با توجه به تحریم‌ها در حال چانه‌زنی با برخی کشور‌ها هستیم تا این آزمون‌ها را برای ما انجام دهند.
سرویس اقتصاد جوان آنلایندر پی بدعهدی خودروسازان در تحویل به موقع خودرو و تحریم صنعت خودروی کشور، زمزمه‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی سازمان استاندارد در اجرای استاندارد‌های هشتاد و پنج‌گانه خودرو به گوش می‌رسید تا اینکه روز گذشته رئیس سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری اعلام کرد که امکان سنجش برخی استاندارد‌های هشتاد و پنج‌گانه خودرو در داخل کشور را نداریم.
نیره پیروز‌بخت در پاسخ به سؤالی در مورد زمان اجرای استاندارد‌های هشتاد و پنج‌گانه توسط خودروسازان گفت: ۵۵ استاندارد در حوزه خودرو وجود داشته که با مطرح‌شدن موضوع استاندارد‌های سوخت، مقرر شد که استاندارد‌های هشتاد و پنج‌گانه تدوین و اجرایی شود. این استانداردها، استاندارد‌های پیش‌پا‌افتاده و کوچکی نیستند و باید حتماً واحد‌های خودروساز بتوانند به صورت همه‌جانبه روی خودرو‌ها کار کنند. از اول دی‌ماه شروع به بررسی خودروسازان کردیم، به این معنا که تعدادی از آزمون‌ها در داخل کشور و تعدادی دیگر در خارج از کشور انجام می‌شود.
وی افزود: بعضی از این آزمون‌ها در داخل کشور قابل‌انجام است، ا‌ما انجام بعضی از این آزمون‌ها باید در خارج از کشور انجام شو‌د. ما در شرایط تحریم هستیم و به همین د‌لیل ممکن است شرایط انجام این آزمون‌ها در خارج از کشور بر‌ا‌ی ما کمی سخت با‌شد، در حال حاضر مشغول چانه‌زنی با برخی کشور‌ها هستیم تا این آزمایش‌ها را بر‌ا‌ی ما انجام دهند، اما تاکنون پاسخ درستی نگرفتیم.
پیروزبخت افزود: ما نمی‌خواهیم سنجش استاندارد‌های خودرو با مسائل سیاسی و اجتماعی مخلوط شو‌د، بنابراین تا یک سال به خودروساز مهلت د‌ا‌ده‌ایم و پس از یک سال نتایج آزمون‌ها را اعلام می‌کنیم. البته با توجه به مسائل تحریم ممکن است در رابطه با آزمون استاندارد برخی از قطعات وارداتی خودرو‌ها به مشکل برخورد کنیم و تا زمانی که ارزیابی صد‌درصدی نداشته با‌شیم، نمی‌توانیم بگوییم کدام موارد است.
رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: امیدواریم حداقل طبق قولی که به مردم د‌ا‌ده‌ایم، ایمنی و کیفیت خودرو‌ها را بالا ببریم و تحریم جلوی فعالیت ایمنی و کیفیت را نگیرد. پیروزبخت با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که چه خودرو‌هایی در سال جاری از رده خارج خواهند شد، گفت: به محض مشخص‌شدن تکلیف استاندارد‌های هشتاد و پنج‌گانه در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

کیفیت بنزین فعلاً خوب است
رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص کیفیت بنزین نیز با تأکید بر اینکه اکنون کیفیت بنزین در ایران خوب است و مشکلی مشاهده نشده‌است، گفت: در دوره سرد سال که به تازگی آغاز شده‌است، نمونه‌برداری صورت گرفته که هنوز نتایج آن اعلام نشده‌است؛ این درحالی است که به محض مشخص‌شدن نتایج این استاندارد‌های کیفی بنزین در فصل سرد سال، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه همواره این موضوع را مورد تأکید قرار داده‌ایم که خط قرمز ما فارغ از هر شرایطی که وجود دارد، استاندارد‌های کیفی و سلامت مردم است، گفت: مردم باید کالای استاندارد تحویل بگیرند، اما اینکه به بهانه تحریم و بالا رفتن نرخ ارز کوتاهی در کیفیت کالا‌ها صورت گیرد، پذیرفته شده نیست؛ پس در سال حمایت از تولید ایرانی، ما پلیس واحد‌های تولیدی نیستیم، بلکه آمادگی همکاری داریم و مشاور واحد‌های تولیدی هستیم تا بتوانیم سطح کیفی کالا‌ها را کاهش دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار