کد خبر: 945103
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن در برنامه است، گفت: هدف‌گذاری ما این است که قیمت مصالح ساختمانی را برای تعادل‌بخشی به بخش مسکن کاهش دهیم.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، محمد اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات مسکن جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: هدف‌گذاری ما اینست که قیمت مصالح ساختمانی را برای تعادل‌بخشی به بخش مسکن، کاهش دهیم. وی درباره افزایش یا کاهش قیمت مسکن در سال ۹۸ افزود: بازار مسکن متأثر از شرایط اقتصادی کشور است و امیدوارم قیمت مسکن تأثیرات آنچنانی را شاهد نباشد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایجاد تعادل در جریان عرضه و تقاضای مسکن، جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی است. اسلامی گفت: این تعادل‌بخشی تنها در شرایطی می‌تواند رخ دهد که جریان تولید مسکن برای جامعه هدف رونق بگیرد و برای این هدف بخش خصوصی هم فعال شود. وزیر راه و شهرسازی به برشمردن اقداماتی که برای سهولت خانه‌دار شدن در دستور کار قرار دارد، پرداخت و گفت: یک اقدام این است که در بحث بافت‌های فرسوده، زمین‌های مناسب را شناسایی کرده و در اختیار سازندگان قرار دهیم.
اسلامی با تصریح به اینکه در برخی شهر‌ها مثل تهران، تبریز، مشهد و اصفهان و چند شهر دیگر شرایط خانه‌دار شدن سخت شده‌است، اضافه کرد: با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام می‌توانیم از رکود خارج شویم و با فعال‌کردن بخش خصوصی، شاهد رونق بازار مسکن باشیم. وی همچنین ابراز کرد: در بحث بافت‌های فرسوده بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محله در اولویت تعریف‌شده برای بهسازی است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «هدف ما، زمینه‌سازی برای خانه‌دار شدن مردم و تعادل‌بخشی به مسکن است»، اظهار کرد: این بسیار مهم و کلیدی است که جریان تولید و عرضه مسکن به یک جریان پایدار تبدیل شود و از شرایط نوسانی آسیب نبیند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار