کد خبر: 945101
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۹۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در ۱۰ماهه سال جاری خبر داد و گفت: برای ایجاد ۱۶۲هزار فرصت شغلی در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تشریح عملکرد این معاونت در حوزه اشتغال مددجویان گفت: در ۱۰ماهه سال جاری در مجموع هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل قرض‌الحسنه شبکه بانکی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و صندوق توسعه ملی به مددجویان پرداخت شده است.
وی افزود: با این رقم تسهیلات بیش از ۹۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است.
عبدالملکی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۶۲هزار فرصت شغلی در سال آینده خبر داد و تأکید کرد: ۱۴۰هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و ۲۲هزار فرصت شغلی دیگر از طریق کاریابی انجام خواهد شد که برای اجرا نیازمند تأمین منابع مالی و بانکی است. وی بر اهمیت استفاده از فرصت باقیمانده تا پایان سال برای بالابردن آمار اشتغال مددجویان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری شبکه بانکی و تخصیص اعتبار برای پرونده‌های تکمیل‌شده در بانک‌ها، مجموع اشتغالزایی کمیته امداد تا پایان سال جاری به ۱۴۰هزار فرصت شغلی افزایش یابد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان برای پیشرفت اقتصادی کشور افزود: ما برای حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در همه زمینه‌ها و انواع تولیدات خرد و کلان باید عنصر دانش، نوآوری و خلاقیت را تزریق کنیم تا اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم. عبدالملکی با بیان اینکه کمیته امداد متولی اشتغال محرومان در کشور است، تصریح کرد: یک پنجم کل اشتغالزایی کشور متعلق به جامعه هدف کمیته امداد است. وی با اشاره به اینکه یک سوم بیکاران کشور محرومانی هستند که بر اساس اساسنامه کمیته امداد مخاطب این نهاد هستند، گفت: طبق آمار غیررسمی بیکارانی در کشور وجود دارند که تحت حمایت کمیته امداد نیستند، اما شرایط کمک‌رسانی از سوی امداد برای کمک به ایجاد اشتغال را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار