کد خبر: 945100
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
جعفری دولت‌آبادی خبر داد
دادستان تهران از توقیف ۵ تا ۶ هزار خودرو خبر داد و گفت: چهار مقام دولتی وزارت صمت نیز در حوزه ثبت سفارش غیرقانونی و سازمان‌یافته بازداشت هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  عباس جعفری‌دولت‌آبادی، در رابطه با اینکه وزارت صمت اعلام کرده خودروسازان داخلی حق پیش‌فروش ندارند و با توجه به اینکه پیش‌فروش‌ها آغاز شده است، آیا منعی از سوی دادستانی اعلام شده، گفت: در این رابطه از سوی دادستانی منعی گذاشته نشده، ولی باتوجه به تجربه تلخ پیش‌فروش‌ها تأکید کردیم، پیش‌فروش‌ها براساس توان و امکانات باشد. وی در ارتباط با خودرو‌های دپو شده در گمرک گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سلفچگان قم توقیف شد و پرونده در حال بررسی است و تعدادی خودرو که ناشی از ثبت سفارشات اشکال‌دار بود، مجموعاً ۳۸ متهم دارد که بخشی از این متهمان مربوط به پرونده دیگری است. چهار مقام دولتی وزارت صمت نیز در حوزه ثبت سفارش غیرقانونی و سازمان‌یافته بازداشت هستند؛ تعدادی از این خودرو‌ها در گمرک و تعدادی در اختیار مردم است.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۵ تا ۶ هزار خودرو در توقیف است که در این زمینه تلاش داریم تا پایان سال روی آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم، تحقیقات بسیار خوب پیش‌رفته است و به متهمان اصلی نزدیک شده‌ایم.
وی همچنین درباره پرونده نگین‌خودرو آفتاب اظهار داشت: دو نفر از متهمان در بازداشت هستند که ۳ هزار و ۵۱۹ شاکی دارد و رد مال سنگینی در این پرونده است. جعفری‌دولت‌آبادی اظهار کرد: در پرونده مؤسسات مالی نیز این مشکل وجود دارد. حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شاکی هستند و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر به شعبه مراجعه کرده‌اند و رقم رد مال ۳۷۷میلیارد ریال است؛ در این پرونده ۳۰نفر تقاضای اعمال ماده۳ کرده‌اند و متهم تقاضای آزادی برای پرداخت بدهی و فعالیت کرده که شکات نسبت به این موضوع بی‌اعتماد هستند، بنابراین متهم در بازداشت است. دادستان تهران بیان داشت: دادستانی اساساً مسئول گرا‌ن‌فروشی در کشور نیست بلکه ورود کرده تا از حقوق مردم و مصرف‌کننده حمایت کند و مدعی‌العموم احساس کنند این کار از موارد حقوق عامه است. بنابراین ورود ما به گران‌فروشی از باب وظیفه دادستانی در صیانت از حقوق مردم و مصرف‌کنندگان است و به دستگاه‌های دولتی گفته‌ایم که از این فرصت تاریخی استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار