کد خبر: 945013
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های کرج خبرداد
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های کرج با اشاره به اینکه ظرفیت بهشت سکنیه تا ۱۵ سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: طی ۴۳ سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر در آرامستان بهشت سکینه دفن شده‌اند.

حمیدرضا عسگری افزود: آرامستان بهشت سکینه از ۴۱ قطعه شامل قطعات عمومی، قطعه هنرمندان و نام ‌وران، قطعه فرشتگان و قطعه اصحاب شهدا تشکیل شده است.

وی با توضیح اشاره به قطعه اصحاب شهدا ابراز کرد: در این قطعه خانواده و وابستگان شهدا آرام گرفته‌اند و ایجاد آن ادای دین کوچکی به شهدایی بوده که برای حفظ این سرزمین از جان خود گذشته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های کرج با اشاره به تعداد متوفیانی که در این آرامستان دفن شده‌اند، ابراز کرد: هر چند به دلیل اینکه سیستم ثبت متوفیان طی دهه‌های گذشته کامپیوتری نبوده، نمی‌توان آمار دقیقی از متوفیان این آرامستان ارائه داد ولی پیش‌بینی می‌شود طی ۴۳ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این قبرستان آرام گرفته‌اند.

عسگری توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از متوفیان کرج در این آرمستان دفن می‌شوند و با این روند پیش بینی می‌شود ظرفیت بهشت سکینه تا ۱۵ سال آینده تکمیل شود به همین دلیل از چند سال پیش به عملیات ساخت آرامستانی دیگر با نام بهشت علی(ع) آغاز شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان مدیریت آرامستانهای کرج گفت: آرامستان بهشت علی(ع) به عنوان آرامستان جامع البرز، یکی از بزرگ‌ترین آرامستان های کشور است که آمادگی پذیرش اموات از تهران و استان های همجوار را نیز دارد.

وی توضیح داد: تاکنون چهار هزار قبر برای دفن اموات در بهشت علی(ع) آماده شده و به مرور زمان به ظرفیت و امکانات این مجموعه اضافه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار