کد خبر: 945010
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
شهردار کلانشهر کرج خبرداد
شهردار کرج با تاکید بر اینکه حوزه ورزش باید مورد حمایت قرار گیرد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این حوزه هزینه نیست بلکه درآمد است.

علی اصغر کمالی زاده در این زمینه افزود: ارتقای سطح ورزش موجب تقویت حوزه سلامت جوانان و کاهش مفاسد اجتماعی، اخلاقی، اعتیاد و دیگر مشکلاتی که گریبانگیر جوانان است می شود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم نگاه حمایتی به ورزش جوانان دارد، عنوان کرد: باید در حمایت از ورزش اقداماتی در بعد شهری و استانی انجام دهیم و برخی رفتارهای ورزشی را در میان مردم نهادینه کنیم.

این مسئول با یادآوری اینکه دولت، شرکت های ورزشی را از مالیات معاف کرده است، گفت: شرکت ها پس از آن به سمت ورزش های عامه پسند رفتند هزینه تیم داری افزایش پیدا کرد اما زیرساخت های ورزشی که مهم ترین نکته است، توسعه نیافت.

شهردار کرج به این موضوع که بهترین تیم های ورزشی فاقد زیرساخت هستند، اشاره کرد و افزود: باید اقدامات خود را به سمتی ببریم که در حوزه ورزش اثر بخشی و بیشترین بازخورد را داشته باشیم.

کمالی زاده در ادامه از اختصاص بودجه مناسب برای احداث سالن ورزشی شهرداری کرج سخن گفت و اظهار کرد: در صورتی که از رویدادهای ورزشی حمایت کنیم رقابت ایجاد می شود و جوانان به سمت ورزش تمایل بیشتری پیدا می کنند که این مهم افزایش سطح سلامت را به دنبال دارد.

این مسئول ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت های ورزشی، گفت: شنا یکی از پایه ای ترین ورزش هاست این در حالی است که شهرداری کرج فاقد تیم شناست، در صورتی که زمین مناسب داشته باشیم استخر اختصاصی برای ورزش های آبی احداث خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اختصاص 300 میلیون تومان بودجه از سوی شورا به مدال آوران استان اشاره کرد و افزود: این مبلغ پرداخت شده و به زودی مراسمی برای مدال آوران برگزار خواهد شد.

شهردار کرج همچنین از برگزاری جلسات کارگروه ورزشی یاد کرد و ادامه داد: به منظور هم افزایی بیشتر نهادها و رویکردی حمایت آمیز در زمینه ورزش ضرورت دارد این جلسات سه ماه یک بار برگزار شود.

اختصاص 2هزارمیلیارد ریال برای توسعه وزش همگانی کرج

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزش همگانی در این کلانشهر اختصاص یافت.

اکبر سلیم نژاد اظهارداشت: توسعه ورزش همگانی یکی از رسالت های ذاتی مدیریت شهری کرج بوده که بر خلاف آنچه برخی مدعی اند، وظیفه قهرمان پروری بر عهده نهاد ورزش و جوانان است نه شهرداریها.

وی بیان داشت: مدیریت شهری کرج برای توسعه نشاط اجتماعی موظف به تقویت زیرساخت های ورزش همگانی است و برای همین موضوع سالانه مبالغ سنگینی نیز هزینه می شود.

این عضو شورا، سرمایه گذاری فرهنگی و ورزشی را نوعی سرمایه گذاری ایمن برای جامعه عاری از مشکلات اجتماعی خواند و گفت:متاسفانه زیرساخت های غنی سازی اوقات فراغت بسیار ضعیف است و ما باید به دنبال ارتقای سرانه های رفاهی، ورزشی و فرهنگی باشیم و نسبت به کارهای هنری و اجتماعی دید گسترده تری پیدا کنیم.

سلیم نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض به موقع از سوی شهروندان، افزود: در صورتی که مردم عوارض خود را پرداخت نکنند، ما نمی توانیم به اقدامات اجرایی در زمینه های مختلف سرعت بخشیم.

وی خاطرنشان کرد:تلاش می شودبا حمایت شهروندان و هم افزایی همه نهادهای مربوطه بتوانیم پیشرفت مطلوبی را در زمینه خدمت رسانی شاهد باشیم.

شهرداری کرج هر ساله طرح هایی برای ترویج ورزش همگانی در مناسبت های مختلف اجرا می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار