کد خبر: 944982
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
دفاع وزارت ورزش از پاداش یک میلیون دلاری به فوتبال
در حالی قهرمانان المپیکی و جهانی ورزش کشورمان پرداخت پاداش یک میلیون دلاری به فوتبال را با وجود حذف از جام ملت‌ها تبعیض‌آمیز می‌دانند که مسئولان وزارت ورزش از آن دفاع می‌کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: تک و پاتک‌ها ادامه دارد، یکی منهای فوتبالی‌ها می‌گویند و یکی فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند. اختلافی که بر سر پاداش یک میلیون دلاری وزارت ورزش به تیم ملی فوتبال با وجود حذف از جام ملت‌ها آغاز شد و بهداد سلیمی با یک استوری تند در اینستاگرام آن را کلید زد. حرفی که سال‌ها بود درددل خیلی از قهرمانان المپیک و جهانی رشته‌های مختلف و آتش زیر خاکستر بود، آتشی که امروز شعله‌ور شده است. در حالی که انتظار می‌رفت در روز‌های حساس ورزش برای کسب سهمیه المپیک، وزارت ورزشی‌ها وسط بیایند و این حاشیه‌ها را جمع کنند، اما واکنش منفعلانه و گاه جانبدارانه هیزم آتش این اختلافات شده تا ورزش ایران روز‌های پرحاشیه‌ای را سپری کند.

دفاع بهداد از اعتراضش به تبعیض‌ها
بهداد سلیمی که این روز‌ها پیش‌روی معترضان به تبعیض وزارت ورزش بین فوتبال و رشته‌های دیگر است، دیروز در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره بازخورد‌هایی که انتقادهایش از پاداش فوتبالی‌ها داشته، صحبت و تأکید کرد از کاری که کرده راضی است: «بار‌ها در جلسات درباره تبعیضی که بین فوتبال و بقیه رشته‌ها می‌گذارند با مسئولان صحبت کرده‌ایم، اما گوش شنوا نبوده و تاکنون کاری انجام نشده است. فضای مجازی حسنی که دارد، این است که ما با مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستیم و آن‌ها می‌توانند قضاوت کنند. اگر در جلسه با مقامات این موضوع را مطرح می‌کردیم، بازتابی نداشت و نتیجه الان را نمی‌داد. قطعاً از کاری که کردم، راضی هستم، اما به خاطر دو، سه کلمه‌ای که در شأن مردم ایران نبود عذرخواهی کردم، ولی اصل موضوع همچنان پابرجاست. خوشبختانه ورزشکاران دیگر هم حمایت کردند و حرف آن‌ها هم همین بود.»
بهداد می‌گوید تبعیض‌ها آزاردهنده است: «پاداشی که برای این برد‌های بی‌اهمیت دادند، تبعیض بین ورزشکاران بود. حرف‌های من هم فنی نبود، بلکه از این تبعیض صحبت کردم. بعد از ۴۳ سال فرصتی که به فوتبال داده شده، وقت آن است که تبعیض و فاصله‌ها کمتر شود و ورزشکاران رشته‌های غیرفوتبالی دغدغه نداشته باشند. خیلی از قهرمانان المپیک ما به سختی روزگار‌ می‌گذرانند و حق‌شان این نیست.»
قهرمان وزنه‌برداری المپیک و جهان با بیان اینکه قبول دارد فوتبال نسبت به رشته‌های دیگر یک پدیده اجتماعی است، معتقد است که باید فاصله حمایت‌ها بین مدال‌آوران و فوتبالی‌ها کمتر شود: «حرفم این است که اختلافات کم شود. ۱۲ میلیارد تومان پاداشی که به فوتبال بابت چند برد دادند، مساوی با بودجه دو سال و نیم فدراسیون وزنه‌برداری با این همه قهرمان المپیک است. وزنه‌برداری در سال ۵ میلیارد بودجه می‌گیرد و این واقعاً بی‌عدالتی است.»

وزارت ورزش طرف فوتبالی‌ها را گرفت
در حالی که پیش‌بینی می‌شد وزارت ورزشی‌ها بعد از تصمیم تبعیض‌آمیزشان از دل قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی دربیاورند، اما در اقدامی عجیب مدیران این وزارتخانه که باید متولی کل ورزش باشند، نه یک رشته خاص در گفت‌وگو با رسانه‌ها سعی دارند پاداش یک میلیون دلاری به فوتبال را توجیه کنند.
در همین راستا محمدرضا داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش یک‌شنبه شب در جریان نشست تخصصی ورزش با رویکرد حکمرانی و سیاستگذاری، پشت فوتبالی‌ها درآمد و از پاداش یک میلیون دلاری وزارت دفاع کرد: «اینکه ما بخواهیم خود را با رشته‌های دیگر مقایسه کنیم، قیاس درستی نیست. هر رشته جایگاهی در کشور دارد و بر اساس آن پاداش دریافت می‌کند. ورزشکاران سرمایه‌های ملی ما هستند و هر رشته‌ای بنا به رویدادی که دارد، نسبت به سایر رشته‌ها جایگاه خاصی دارد که ما بر اساس آیین‌نامه و مقررات، پاداش مدال‌آوران که در وزارت ورزش و جوانان ترسیم شده به ورزشکاران می‌دهیم و هر سال بر اساس افتخارآفرینی آن‌ها در رویداد‌های آسیایی، جهانی، المپیک و جام ملت‌ها پاداشی پیش‌بینی می‌کنیم.»
 داورزنی که پس از بازی با عراق با سفر به امارات پاداش یک میلیون دلاری وزارت را به ملی پوشان فوتبال تحویل داده، در اظهاراتی عجیب مدعی است که این نوع اعتراض‌ها در شأن ورزشکاران نیست: «اینگونه تخریب‌ها به نفع جامعه ورزش و ورزشکاران نیست. قبول دارم که ورزشکاران توقع دارند که جایگاه آن‌ها دیده شود، اما باید بگویم جایگاه رشته‌ها با هم متفاوت است. آن‌ها اجازه دهند این بحث‌ها در جای دیگری بررسی شود، نه در رسانه‌ها و فضای مجازی.» در حالی داورزنی مدعی است که اعتراض به تبعیض‌ها باید در جلسات ورزشکاران و مدیران بررسی شود که بهداد در صحبت‌هایش تأکید کرده که با وجود اینکه چنین مسائلی را بار‌ها به مسئولان گوشزد کرده‌اند، اما گوش آن‌ها شنوا نبوده و شرایط تغییری نکرده است.
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم که انتقادات زیادی به دلیل دستور پرداخت پاداش یک میلیون دلاری به فوتبالی‌ها متوجه او است، دیروز در واکنش به سؤالی درباره اعتراض منهای فوتبالی‌ها، عکس‌العمل عجیبی نشان داد و گفت: «بروید از خودشان بپرسید!» با چنین واکنشی از سوی متولی اصلی ورزش کشور به انتقاد از تبعیض‌های موجود در ورزش، به نظر می‌رسد مسئولان وزارت از پرداخت چنین پاداشی پشیمان نیستند و بهداد و سایر قهرمانان باید با ادامه این تبعیض‌ها برای افتخارآفرینی در المپیک و رقابت‌های جهانی آماده شوند، افتخاراتی که به طور قطع وزیر ورزش و معاونانش که امروز وکیل‌مدافع فوتبالی‌ها شده‌اند، نفرات اول برای گرفتن عکس یادگاری پای سکوی قهرمانی منهای فوتبالی‌ها خواهند بود!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
به نظر من حق با قهرمان ورزشی است نباید این قدر تبیض بین فوتبال وسایر رشتها قایل شوند آن تبلیغاتی که در رسانه ها برای فوتبال وفوتبالیستها می شود اگر به هر ورزش دیگری نیز این گونه پرداخته شود بدون تردید گرتیش مردم را به سوی آن ورزش را به دنبال خواهد داشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار