کد خبر: 944936
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
قهرمان وزنه برداری المپیک گفت: به فدراسیون گفته بودم مربی خارجی می‌خواهم، چون کسی را می‌خواستم که خیلی حرفه‌ای باشد و بتواند من را به بهترین نحو به مسابقات برساند، اما فدراسوین گفت: نمی‌تواند برایم مربی خارجی بیاورد.
جوان آنلاین: کیانوش رستمی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت خود بیان کرد: وزن من ۸۵ کیلوگرم بود و، چون ۹۶ کیلوگرم المپیکی شد من باید ۱۱ کیلوگرم عضله سازی می‌کردم که کار سختی بود مخصوصاً برای کسی که سال‌ها وزنه زده و می‌گویند دیگر عمر ورزشی اش رو به اتمام است. با این حال هیچ وقت نباید آدم در هیچ کجای زندگیش احساس نا امیدی کند، چون می‌توان به هر چیزی که می‌خواهی برسی. من دارم به تایلند می‌روم، چون هر ورزشکاری که بخواهد به المپیک برود باید در شش مسابقه گزینشی شرکت کند و آزمایش دوپینگ بدهد.
من در جام فجر و قهرمانی اسیا هم حتماً خواهم بود.

او در مورد انجام تمریناتش به صورت انفرادی نیز گفت: من تمرین می‌کنم و برادرم هم کنارم هستند و آقای مرادی اصرار داشت مسئله حرفه‌ای‌تر جلو برود و من هم خیلی خوشحال شدم، چون کار حرفه‌ای‌تر باشد بهتر می‌توان کار کرد. مسابقات گذشته هم با اتفاقاتی که افتاد که شرایط را برایم سخت کرد و اتفاقاتی که افتاد به این دلیل بود که کسی نتو انست به من اعتماد کند. من به فدراسیون گفته بودم مربی خارجی می‌خواهم، اما فدراسیون گفت: نمی‌توانم فراهم کنم. من کسی را می‌خواستم که خیلی حرفه‌ای باشد و بتواند من را به بهترین نحو به مسابقات برساند و در مسابقات کاری کنم که تمام دنیا متوجه شوند وزنه برداران ایران آنقدر توانمند هستند که می‌توانند به هر چیزی که می‌خواهند برسند، اما این اتفاق نیفتاد. من هم جز برادرم کسی را محرم رازم ندانستم و کنار خودم نگه داشتم تا کنار من باشد و من را کم کند. اواولین مربی من بوده و با دل و جان همیشه با من کار کرده است.

*فدراسیون گفت: نمی‌تواند مربی خارجی بیاورد و منم هم احترام گذاشتم

او در پاسخ به این پرسش که مربیان دیگر مانند مربی خارجی نمی‌توانند به او کمک کنند، تاکید کرد: وزنه برداری دنیای متفاوتی دارد و هر چه جلوتر می‌روی تجربه بیشتری به دست بیاوری. من به تمام مربیان احترام می‌گذارم وآن‌ها خوب هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم، اما این را هم باید در نظر داشته باشیم هر کسی احتیاج دارد برنامه اش حرفه‌ای‌تر جلو برود.

فدراسیون گفت: نمی‌تواند مربی خارجی برای من بیاورد و من هم احترام گذاشتم. آقای مرادی خیلی به من لطف دارد و به این نظر دارد که من در المپیک ۲۰۲۰ دوباره افتخارآفرینی کنم و جا پای ساعی بگذارم و مثل او پرافتخارترین ورزشکار ایران شوم. فدراسیون به من گفته بود خواسته‌هایم را بگویم. من آدمی بودم که در ریاضت زندگی کردم و سال‌ها تنها بودم و سختی کشیدم. مردم این را دوست نداشتند و من هم گفتم بهترین مربی را کنارم بگذارید تا من هم بهترین عملکرد را داشته باشم.

*کسی که می‌گوید باید به ۸۱ کیلوگرم می‌رفتم باید قبل از حرف زدن فکر کند

رستمی در مورد اینکه برخی‌ها می‌گویند باید به دسته ۸۱ کیلوگرم می‌رفت تا دو مدال توسط او و سهراب مرادی داشته باشیم، تصریح کرد: کسی که این موضوع را مطرح کرده باید قبلی از اینکه حرفی بزند، فکر کند. به نظرم کسی که فکر نمی‌کند حرف نزند بهتر است. من سعی می‌کنم درست‌ترین کار را انجام دهم. نمی‌خواهم بگویم کسی هستم، اما با دعای خیر مردم و زحماتی که کشیدم توانستم ۴-۵ مدال جهانی و دو مدل المپیک بیاورم که مدال کمی نیستند، اما شاید برخی افراد آن را فراموش کرده‌اند، ولی خدا این مسائل را فراموش نمی‌کند. من در زندگی خودم به کسی بی حرمتی نکرده‌ام.

*نمی دانم چرا هیچ وقت شکست را دوست نداشته‌ایم؟

رستمی در مورد شکستی که در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیا داشت نیز گفت: مسابقات جهانی آمریکا تمام پزشکان گفتند وزنه نزنم، اما من به عشق مردم وزنه زدم و می‌خواستم مدالی که برای مردم ایران می‌گیرم مدال ارزشمندی باشد نه اینکه مدالی باشد که همین طور گذاشته‌اند ببری. در بازی‌های آسیایی هم وزنم را تغییر داده و آسیب دیده بودم و خیلی خنده دار است که در این شرایط بروی و بخواهی همه چیز را به دست آوری و به نظرم حداقل دو، سه سال زمان نیاز است تا وزنه بردار در یک وزن جا بیفتد. با این حال من تمام تلاشم را می‌کنم. ازطرفی فکر می‌کنم شکست خیلی زیبا است، چرا هیچ وقت شکست را دوست نداریم؟ ایرانی‌ها همیشه شکست خوردند و بعد پیروز شدند. هر کسی بگوید اگر یک ایرانی شکست می‌خورد باید از او ناامید شد به نظرم اصلاً ایرانی نیست و روحیه جنگندگی ندارد. به نظرم آدم باید تا آخرین لحظه زندگی اش بجنگد و یک قهرمان حتماً نباید با قهرمانی خداحافظی کند بلکه باید زمین بیفتد بعد خداحافظی کند. این قشنگ‌ترین مسئله‌ای است که من در زندگی‌ام به آن رسیدم. من به عشق مردمم خواهم جنگید.

او در پاسخ به این پرسش که امید دارد سومین مدال المپیک خود را بگیرد، تاکید کرد: کسی که کار می‌کند به نظرم امید دارد. همه ما امید داریم وگرنه کاری انجام نمی‌دهیم.

رستمی در مورد مطلبی که در صفحه شخصی خود بعد از دادن تست دوپینگ منتشر کرد نیز گفت: شخص خاصی مد نظرم نبود. من رفتم فقط تست دوپینگ دادم. من و چند نفر دیگر باید تست دوپینگ می‌دادیم و فکر می‌کنم فقط من تنها کسی بودم که تست دادم.

*چهار ماه از جیبم خرج کرده‌ام و ریالی به من نداده‌اند

رستمی در مورد اینکه اویک بار با تمرین شخصی قهرمان المپیک شد و آیا امکان انجام دوباره آن وجود دارد، تصریح کرد: این حرف واقعاً صحیح است، اما برخی افراد می‌گویند چرا کیانوش رستمی تنها تمین می‌کند و باید کنار برود تا نفرات دیگری به مسابقه بروند. من خاک پای تمام مردم هستم و وقتی دارم وزنه می‌زنم نمی‌توانند من را به مسابقه نبرند. من چیزی نخواستم و چهار ماه است در خانه تمرین می‌کنم و مبالغ زیادی را خرج خودم کرده‌ام ما ریالی هم به من نداند و اصلاً دنبالش هم نیستم و نمی‌خواهم.

او ادامه داد: آقای صالحی امیری انسان شریفی است و تنها کسی است که با عشق به حرف من گوش داد. آقای مرادی هم خیلی عزیز است. ان شاالله اتفاق خوبی بیفتد و دل مردم را شاد کنم. من هدفم این است که با تمام وجود تمرین کنم و دل مردم را شاد کنم. الان هم در باغچه‌ای که دارم زندگی می‌کنم که خیلی آرامش دارم و وقتی اینجا می‌آیم اعصابم بهم می‌ریزد، چون هر روز باید با یک نفر در رابطه با مسائلی که در زندگی‌ام دارم جر وبحث کنم.

*هم بهداد عزیز است و هم فوتبالیست‌ها

قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک در مورد تلاشی که برای ایجاد صلح بین فوتبالیست‌ها و بهداد سلیمی کرد نیز گفت: همیشه از قدیم کسی بوده که در میان بحث‌ها صلح می‌آورده است. سلیمی قهرمان بزرگ و عزیزی است و هم فوتبالست‌ها هم عزیزهستند به نظرم فقط باید بیشتر رسیدگی شود تا ناراحتی به وجود نیاید.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار