کد خبر: 944914
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:
حمیدرضا پیرپیران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 72 پروژه بزرگ برق‌رسانی بااعتبار بالغ‌بر 33 میلیارد و 738 میلیون تومان در سطح شهرستان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: دستاوردهای 40 ساله انقلاب نشان‌دهنده توسعه کمی و کیفی بسیار پرشتاب در همه زمینه‌های علم و فن‌آوری ازجمله صنعت برق به‌عنوان صنعت پیشرفته و پیچیده به کمک فن‌آوری‌های مدرن است که این صنعت به دلیل نزدیکی با نقطه مصرف و تنوع در شرایط و تجهیزات بیشترین تغییر و تحول را داشته اما باوجوداین شرایط، ما از شاخص‌های جهانی عقب نمانده‌ایم بلکه همراه و همگام با آن، مستحکم در میدان بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته‌ایم بیش از 99 درصد مردم کشور را از نعمت برق برخوردار کنیم و در استان اصفهان تمام روستاهای دارای بیش از 5 خانوار که سکنه دائم دارند برق‌کشی شده است همچنین برمبنای شاخص جهانی کیفیت برق برای جامعه دیجیتال، شرکت توزیع برق اصفهان بر اساس سند استراتژی خود برای سال 1405 حداکثر 30 دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال را هدف‌گذاری کرده است که در این شاخص، استفاده از فن‌آوری‌های به‌روز دنیا به‌ویژه خودکارسازی شبکه، رویت پذیری، تحلیل دینامیک اطلاعات شبکه و بهره‌گیری از خط گرم به ما در نیل به این اهداف کمک می‌کند تا شاخصه‌های کیفیت توان مطلوب و در تراز استانداردهای جهانی قرار گیرد.
پیر پیران افزود: شاخص سوم جهانی توسعه این صنعت، برق‌رسانی با کربن کم، است که ما با تولید 2.2 میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک خورشیدی از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری نموده و اکنون 138 سامانه خورشیدی در مکان‌های متفاوت به‌منظور کاهش گازهای مخرب محیط‌زیست نصب‌شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: در طول انقلاب اسلامی شاهد رشد 6 برابری مشترکان برق در شهرستان‌های اصفهان بوده‌ایم، درحالی‌که رشد مصرف برق مشترکان، بسیار بالاتر از رشد تعدادی بوده و نزدیک به 2 برابر بیشتر از رشد تعدادی مشترکان است که با توجه به گستردگی استفاده از انرژی برق در سطح جامعه، امری اجتناب‌پذیر است البته امروزه برق به‌عنوان زیرساخت، در تمام زندگی بشر بروز و ظهور داشته و نقش‌آفرینی می‌کند و از دیگر سو با توجه به اهمیت مدیریت مصرف مشترکان، توجه عموم را نیازمند است.
وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب، حدود 100 خط و شبکه اصلی 20 کیلووات از 11 ایستگاه، توزیع برق اصفهان را تأمین می‌کرد، اما امروز 339 شبکه اصلی از 43 ایستگاه، برق یک‌میلیون و 154 هزار مشترک را تأمین می‌کند و نکته قابل‌توجه این است که امروز با نصب تجهیزات هوشمند و 10 هزار و 581 کنتور هوشمند فهام که قابلیت قرائت از راه دور را داراست و نیاز به حضور همکاران برای رویت بسیاری از پارامترهای شبکه نیست و امکان اعمال فرمان از راه دورهم فراهم‌شده و همچنین با استفاده گسترده از دیگر سامانه‌ها و تجهیزات گام‌های بلندی در راستای هوشمند شدن شبکه برداشت‌شده است.
پیر پیران ابراز داشت: در حال حاضر 95 درصد مراجعات مردم غیرحضوری شده و مشترکین می‌توانند تنها با شماره‌گیری 38121 از همه خدمات فروش و پس از فروش برق استفاده و اطلاعات لازم را دریافت کنند و شماره تماس 121 هم شبانه‌روز پاسخگوی حوادث برق است همچنین سامانه 38121 به‌نوعی مکالمه به‌جای مراجعه محسوب می‌شود که از ساعت 7 صبح تا 9 شب ارائه خدمات می‌کند و تاکنون حدود 230 هزار خدمات غیرحضوری انجام‌شده که بالغ‌بر یک میلیارد تومان ذخیره سوختی به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز یک‌میلیون و 150 هزار مشترک داریم و به دنبال آن هستیم که تمام خدمات به‌صورت غیرحضوری انجام شود، و در این راستا از فن‌های مختلفی بهره برده‌ایم
وی بیان کرد: با توجه به مواجه مستقیم شرکت‌های توزیع با مشترکان و مردم، توجه به این بخش صنعت و برنامه‌ریزی‌های گسترده در این بخش در سطح دنیا اهمیت دارد و ضریب تأثیر توزیع برق  بر همه روشن است و تلاش دنیا در راستای استاندارهای جهانی، تولید برق باکیفیت با میزان خاموشی اندک است که این مسئله بسیار مهم از طریق بازسازی شبکه، استفاده از هوشمند سازی و مدیریت دیده‌بانی شبکه، به‌روزرسانی تجهیزات و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین به دست می‌آید.
پیر پیران گفت: به‌منظور کاهش خاموشی‌های برق مشترکان و افزایش قابلیت مانور شبکه فشار متوسط و اطمینان شبکه که در کمترین زمان و به‌طور مکانیزه بتوان با مانور حیدرها، مشکل خاموشی برق مشترکان را رفع کرد، حدود 420 نقطه از شبکه‌های زمینی و هوایی فشار متوسط به‌صورت کامل مانیتور و به‌صورت اعمال فرمان از راه دور نسبت به مدیریت شبکه در حداقل زمان ممکن صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به مدیریت راهبری ناوگان بهره‌برداری AVL افزود: به‌منظور استفاده بهتر از امکانات، تجهیزات و مدیریت به هنگام، کلیه خودروهای عملیات، حوادث و فوریت‌های برق شرکت به این سامانه مجهز شده و موقعیت مکانی کلیه حرکت خودروها بر روی نقشه‌های شرکت مشخص و قابلیت هدایت در بهترین مسیر و کوتاه‌ترین زمان را داراست.
وی اضافه کرد: انتظار داریم در سال 1405 برآیند فعالیت‌های شرکت در همه شاخص‌های استراتژی که رضایت مردم است نزدیک به 100 درصد برسد که طی این مدت تلفات انرژی شبکه توزیع برق اصفهان که در حال حاضر 6.67 درصد است باید به 5 درصد کاهش یابد و در بخش وصول مطالبات نیز انتظار می‌رود 100 درصد درآمدهای حاصل از فروش انرژی وصول شود که بتوانیم برق‌رسانی به شبکه‌ها را به بهترین نحو عملیاتی کنیم.
پیر پیران ادامه داد: از دیگر شاخصه‌های این سند اجرای حداقل 90 درصد از پروژه‌های توسعه و عمرانی  شرکت بر اساس برنامه از پیش تدوین‌شده است که در این سند حداکثر 30 دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال دیده‌شده و امیدواریم با همکاری مردم تا سال 1405 بیش از 50 درصد رشد بار داشته باشیم
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اذعان داشت: همچنین این امکان فراهم‌شده است که مشترکان در سیستم آخرین قبض خود را دریافت کنند و برای مشترکان صنعتی کنترل هوشمند نصب‌کرده و به‌صورت آنلاین اطلاعاتشان را دریافت می‌کنیم.
وی درباره درآمدهای شرکت توزیع برق افزود: صنعت برق 2 شاخصه درآمدی دارد که از محل فروش انشعاب و فروش انرژی است، درآمدهای حاصل از فروش انشعاب مستقیماً به خود شرکت‌های توزیع بازمی‌گردد که از محل این درآمد خدمات خودشان را بروز کرده و انجام می‌دهند و درصدی از محل فروش انرژی هم به بخش توزیع، بابت هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق بازمی‌گردد و شرکت‌های توزیع از این 2 منبع درآمد خود را به دست می‌آورند.
پیر پیران درباره برنامه‌های و چشم‌اندازهای شرکت توزیع برق استان اصفهان در سال آینده تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم طرح جامع برنامه‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که اختلاف به کمتر از 10 درصد برسد و با اطلاعات کامل به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سال آینده حداقل بالای 90 درصد از برنامه‌ها را به نتیجه رسانده باشیم.
پیر پیران یادآور شد: تا جایی که امکان‌پذیر است باید دانش و توان همکاران را بالا ببریم که هر چه این دانش بالاتر برود حوادث کمتری در این حوزه خواهیم داشت و پارک فناوری‌های نوین بخش توزیع به همین منظور برای نخستین بار راه‌اندازی شده است.
در ادامه مهرداد جنتیان ابراز داشت: در حوزه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان یک‌میلیون و 150 هزار مشترک وجود دارد و ازجمله مباحثی که از گذشته تاکنون برای ای ن حوزه قابلیت اهمیت است، بحث ارائه خدمات غیرحضوری است که به تا امروز حدود 95 درصد ارائه خدمات این حوزه به مشتریان خود به‌صورت غیرحضوری است که برای تحقق این موضوع از تکنیک‌ها متعدد ازجمله رصد کلیه امور دستی تهیه سیستم یک پاره نرم‌افزاری استفاده‌شده است.
معاونت فروش و خدمات مشترکین صنعت برق شهرستان اصفهان ادامه داد: راه‌اندازی سامانه «ثمین» به‌صورت غیرحضوری از ساعت 7 صبح تا 9 شب از طریق تماس تلفنی 38121 به ارائه خدمات غیرحضوری به مردم می‌پردازد که در سال 97 این سامانه 230 هزار خدمات‌رسانی غیرحضوری داشته است که سبب کاهش هزینه‌های اجرایی، ترددهای شهروندان و کاهش هزینه سوخت شهری، حذف بایگانی سنتی از سیستم اداری که سبب حذف کاغذ و جلوگیری از قطع 150 اصله درخت شده است.
وی تصریح کرد: در بحث نظارت توانسته‌ایم با راه‌اندازی سامانه بصیر که تحت نظرات تمامی مدیران و ناظران است، نظارت همه‌جانبه و کامل داشته باشیم به‌طوری مثال شهروندان با قرار گرفتن در سامانه بصیر، ابتدا یک صندوق پستی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا بتوانند مشکلاتی که در طول مسیر فرآیند برای آن‌ها وجود دارد را بازگو کنند و بلافاصله مشکلات آنان حل خواهد شد.
در ادامه این نشست خبری عباس رفیعی بیان کرد: حجم اعتبارات هزینه شده شرکت برق استان اصفهان برای پروژه‌های عظیمی همچون دهه فجر برابر با 83 میلیارد تومان است که در سرفصل‌های مختلف، شبکه‌های فشار متوسط و هوایی، شبکه‌های فشار متوسط زمینی، لوازم اندازه‌گیری و شبکه‌های فشار ضعیف زمینی و هوایی و فناوری‌های نوین تخصیص داده‌شده است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت توزیع شهرستان اصفهان ادامه داد: در بحث لوازم اندازه‌گیری از ابتدا سال تاکنون نصب 25 هزار دستگاه کنتور تک فاز،5 هزار کنتور سه فاز، 252 دستگاه سه فاز دیمانی و 3 هزار و 470 عدد کنتور هوشمند را در شهرستان اصفهان داشته‌ایم که اعتبار هزینه شده در بخش لوازم اندازه‌گیری بالغ‌بر 11 میلیارد تومان و در بخش کنتورهای هوشمند 3 میلیارد تومان بوده است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد پست‌های زمینی تجهیز شده قابل بهره‌برداری در این ایام 39 باب با ظرفیت 11 مگاوات آمپر بااعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان است و همچنین تعداد پست‌های هوایی نصب‌شده 179 دستگاه با ظرفیت 24 مگاوات آمپر بااعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان است.
رفیعی افزود: شبکه‌های فشار ضعیف هوایی به دو صورت خود نگهدار و غیر خود نگهدار به طول 203 کیلومتر و اعتبار 17 میلیارد تومان، اجراشده و مورداستفاده قرارگرفته است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت توزیع شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بحث روشنایی معابر 3 هزار و 320 دستگاه چراغ اضافه‌شده است و همچنین در شبکه فشار متوسط حدود 7 کیلومتر شبکه‌های قدیمی بازسازی و 24 کیلومتر هم شبکه‌های نوسازی انجام‌شده است.
مرسل صالحی با اشاره اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت برق در طول 40 سال گذشته تاکنون گفت: ارسال تا 57 تاکنون نرخ مشترکمان 5.35 برابر، ظرفیت نیروگاه‌های تولید 11.39 برابر، نرخ تغییرات مصرفی مشترکان 15.67 برابر افزایش‌یافته است به‌طوری‌که سهم مشترک در سال 57، هزار و 72 کیلووات ساعت بوده که این رقم در امروز به هزار و 622 کیلووات رسیده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 97 ادامه داد: بر روی کنتورهای برق 2 زمان پیک در تابستان و زمستان تعریف‌شده است که این ساعات پیک در تابستان بین ساعت 19 الی 23 و در زمستان از ساعت 18 الی 21 است.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی مصرف انرژی، اذعان داشت: پیک مصرفی برق در سال جاری به نسبت سال گذشته 2.4 افزایش داشته است که 77 درصد آن مشترکان خانگی هستند و 36 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده‌اند.
سارا صالحی در آخر اظهار داشت: در حال حاضر تولید نیروگاه‌های مقیاس کوچک بادی را در سطح شبکه تولید اصفهان داریم و تا به امروز 5 نیروگاه بخش خصوصی در 3 منطقه صنعتی، شهرک صنعتی سگزی، جی و یک مورد هم در شهرک صنعتی محمدآباد جرقویه در حال بهره‌برداری هستند که مجموع ظرفیت آن‌ها معادل 10.1 مگابایت است.
مدیر دفتر بازار برق شهرستان اصفهان اذعان کرد: متوسط تولید انرژی این 5 نیروگاه در طول سال برابر 60 هزار مگابایت ساعت است که سهمی نزدیک به 1.5 درصد انرژی و باری معادل 1.3 درصد از بار شبکه استان را در تابستان تأمین می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان گفت: یک مورد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 مگابایت در محدوده جرقویه وجود دارد که به‌واسطه ظرفیت آن تحت نظارت و مدیریت فرا منطقه‌ای استان اصفهان است.
صالحی بیان کرد: از ابتدا بهمن‌ماه سامانه کشوری مهرشان که سامانه خدمات مالکان سامانه‌های برق خورشیدی است راه‌اندازی شده و هر متقاضی ازاین‌پس از طریق این نرم‌افزار می‌تواند درخواست خود را ثبت کند همچنین خدمات این سامانه کاملاً غیرحضوری است.
مدیر دفتر بازار برق شهرستان اصفهان ابراز داشت: تعداد سامانه‌های مشترکین که در حال حاضر در حال بهره‌برداری هستند، 46 سامانه با ظرفیت تولید 875 کیلووات است، مجموع تولید سالانه این 875 کیلووات معادل 1.5 میلیون کیلووات ساعت انرژی خواهد بود که کاهش هزار 100 تن گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسید و... را در بردارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار