کد خبر: 944834
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
ظاهراً ترس از امنیت رژیم صهیونیستی باعث شده رهبران این کشور ساخت دیوار در مرز غزه را کلید بزنند؛ اقدامی که به نوعی شبیه تلاش ترامپ برای کشیدن دیوار در مرز امریکا با مکزیک است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: ما ساخت دیواری را برای ممانعت از نفوذ ساکنان غزه آغاز کرده‌ایم. اگر آرامش در مرز غزه حفظ نشود، در انجام عملیات نظامی تردید نخواهیم کرد، حتی اگر طی کمپین انتخاباتی احزاب اسرائیلی باشد.
روزنامه‌های اسرائیلی نوشتند که این دیوار شش متری بتنی جایگزین فنس‌های آهنی فعلی خواهد شد.
اقدام صهیونیست‌ها برای دیوار کشیدن در مرز غزه پس از شکست اخیر تل‌آویو از مقاومت فلسطینی صورت می‌گیرد که منجر به کناره‌گیری آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. طی چند ماه اخیر اسرائیلی‌ها از مقابله با انواع روش‌های اعتراضی فلسطینیان از جمله «راهپیمایی‌های بازگشت» ناکام مانده‌اند و به نظر می‌رسد ساخت دیوار آخرین واکنش به اقدامات مقاومت فلسطینی است.
در همین حال شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اسرائیل پیام شدید‌اللحنی را برای حماس فرستاده است که بر لزوم توقف تظاهرات و راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه تأکید شده است.
اسرائیل تأکید کرده که در غیر این صورت به غزه حمله خواهد کرد. در ماه‌های گذشته نیز رژیم صهیونیستی درباره برگزاری «راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت» در طول مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار داده بود، اما این راهپیمایی که از فروردین ۱۳۹۷ آغاز شده، هر هفته جمعه‌ها، تاکنون ادامه یافته است.
از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی آزمایش موشکی جدید ایران و با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران، مدعی شد که این رژیم با هر ابزاری به اقدامات خود علیه ایران ادامه می‌دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما با هر ابزار قابل دسترس، به اقدام علیه ایران ادامه خواهیم داد تا امنیت اسرائیل را تضمین و از آینده آن حفاظت کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار