کد خبر: 944833
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
امانوئل ماکرون احتمال برگزاری یک رفراندوم در فرانسه را بررسی می‌کند تا به این بحران اجتماعی- اقتصادی در فرانسه که موجی از راهپیمایی‌های اعتراضی را در سراسر این کشور به راه انداخته، پایان دهد و مقام‌های فرانسوی هم تدارکات را آغاز کرده‌اند تا با تأیید او وارد عمل شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع مطلع روزنامه ژورنال دو‌دیمانش گزارش کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به فکر برگزاری رفراندومی در تاریخ ۲۶ مه است و قطعیت برگزاری همه‌پرسی در این روز که مصادف با انتخابات پارلمان اروپاست، بالا است. منابع تأکید کردند، مسئول بخش انتخابات در وزارت کشور فرانسه، مسئول برگزاری این همه‌پرسی است و هم‌اکنون تدارکات برای فراهم کردن ملزومات رفراندوم را آماده کرده و منتظر چراغ سبز رئیس‌جمهور فرانسه مانده‌اند.
این روزنامه فرانسوی مدعی شد که ماکرون تقریباً درباره برگزاری رفراندوم به نتیجه رسیده است، با این حال این نشریه جزئیاتی از رفراندوم بالقوه ارائه نکرده است. رئیس‌جمهور فرانسه هم روز یک شنبه اگر چه برگزاری چنین همه‌پرسی را تأیید نکرد، اما آن را رد هم نکرده است. جزئیات این رفراندوم مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد ماکرون بخواهد امتیازات بیشتری به معترضان بدهد. موج راهپیمایی‌های موسوم به جلیقه‌زرد که با خشونت، درگیری با مأموران اجرای قانون و اخلال در نظم عمومی همراه شد، اواسط نوامبر سال گذشته در فرانسه آغاز شد. در حالی که دولت از تصمیم برای افزایش مالیات سوخت منصرف شد، که در ابتدا جرقه آغاز اعتراضات را زد و تدابیر دیگری را اعلام کرد تا شرایط اجتماعی – اقتصادی را ارتقا دهد، ده‌ها هزار معترض همچنان هر هفته به خیابان‌ها می‌آیند. ادامه اعتراضات در فرانسه سبب نگرانی مقامات دولتی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار