کد خبر: 944821
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
لطفاً به داد ترافیک و معاونتش برسید! عجالتاً ترافیک را بی‌خیال، اما فکری عاجل به حال کج‌سلیقگی‌های معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران بکنید! یک مدیر مدبر در مجموعه مدیریت شهری نیست آقای پورسیدآقایی را توجیه کند که اگر قرار است بیش از پیش دست در جیب شهروندان کنید و کم‌کاری‌ها و سوءمدیریت‌ها را با دست‌درازی به اندک پول باقیمانده ته‌جیب‌تهرانی‌ها جبران کنی، لااقل بگذار ایام‌الله دهه فجر و خوشی مردممان در سالگرد انقلاب بگذرد، بعد باز هم کامشان را تلخ کنید. روزگذشته رونمایی از پولی‌کردن تردد در خیابان‌های تهران به اسم «عوارض محدوده زوج و فرد» در حالی از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صورت گرفت که همین دیروز محسن هاشمی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: به دلیل بی‌تدبیری قوای مجریه و شهری «فقط از یک سوم ظرفیت مترو استفاده می‌شود»! اینکه تا چه موقع قرار است با شهر، خیابان، تونل، بزرگراه، فضافروشی و با پول جریمه‌های ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز شهر را اداره کرد، بماند برای بعد. اما خواهشاً اینقدر بی‌تدبیری نکنید که تا کم آوردید ساده‌ترین و البته دردآورترین راه یعنی دست‌درازی به جیب شهروندان را چاره کار بدانید.
سيد حبيب حسينی
سرویس جامعه جوان آنلاین: شیوه مدیریت شهری در سه چهار سال گذشته به گونه‌ای بوده است که رصدکننده را به این شک می‌اندازد. نکند از سوی مجموعه مدیریت شهری تعمدی در کار است تا مردم را از همه چیز زده و به همه چیز بدبین کنند. خوی اشرافی در مدیریت شهری مدت مدیدی است که مردم را به شهر و گردانندگان شهر بدبین کرده است. هر جا گرهی در کار می‌افتد، به‌جای تدبیر و مدیریتی که نیست، این گطاره‌ها از مدیران شهری شنیده می‌شود؛ پول نداریم، پول بدهید، پول ندارید از تهران بروید! نمک‌پاشی به زخم مردم به انحای مختلف که در شرایط ناگوار اقتصادی به سر می‌برند، شاه‌بیت عملکرد مدیریت شهری است. جدیدترین نمونه آن، نقض بدیهی‌ترین حقوق شهروندی و قانونی‌کردن گرفتن پول برای تردد در خیابان‌های تهران است.

تکلیف ترافیکی جدید برای شهروندان
سرانجام شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران بر سر تغییر نحوه مدیریت محدوده زوج یا فرد به تصمیم قطعی رسید. در اطلاعیه سازمان ترافیک شهرداری تهران آمده است: آنچه نهایتاً مورد توافق شهرداری، پلیس راهور، وزارت کشور و استانداری تهران قرار گرفت و از تصویب شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران گذشت، اجرای طرح جایگزین زوج یا فرد از ابتدای تابستان ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد و براساس آن، محدوده حلقه دوم (زوج یا فرد سابق) به نام محدوده کنترل آلودگی هوا شناخته می‌شود.
در سال جاری، خودرو‌های دارای پلاک فرد در هر فصل سال حداکثر ۲۶روز و خودرو‌های پلاک زوج نیز حداکثر ۳۹روز مجاز به تردد بودند. براساس طرح جدید، تعداد روز‌های مجاز هر خودروی پلاک تهران ۸۰روز در سال (در هر فصل ۲۰روز) خواهد بود و در مقابل، دیگر محدودیتی از بابت زوج یا فرد بودن پلاک و روز وجود ندارد. بدین ترتیب، دیگر چیزی به نام محدوده زوج یا فرد وجود ندارد و هرکس در طول فصل، ۲۰روز حق تردد مجاز و رایگان خواهد داشت و برای تردد مجاز بیش از آن، نیازمند پرداخت عوارض است. تعداد روز‌های مجاز برای خودرو‌های با پلاک غیرتهران ۱۵روز در هر فصل خواهد بود. همچنین طرح ترافیک در روز‌های پنج‌شنبه نیز از ساعت ۶:۳۰تا ۱۳اجرا خواهد شد.

استفاده از یک سوم ظرفیت مترو
در همین رابطه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور کمک خواست تا مشکل بدهی انباشت شهرداری به شبکه بانکی در راستای تکمیل و تجهیز مترو رفع شود. در بخشی از این نامه آمده است: «تاکنون به نرخ امروز بالغ بر ۱۵میلیارد دلار صرفه‌جویی سرمایه‌گذاری در متروی تهران و حومه انجام شده است، اما متأسفانه به دلیل تکمیل نکردن و تجهیز مناسب و بهره‌مندی از ناوگان کافی امکان مسافرگیری تا ۷میلیون سفر در روز محقق نشد و عملاً مترو با یک‌سوم ظرفیت در حال فعالیت است و ادامه این روند نه تنها وضعیت ترافیک و آلودگی هوا را به مراتب بحرانی‌تر خواهد کرد بلکه حرکت در سطح مجموعه شهری تهران نیز با پیشروی ترافیک قفل می‌شود.»
مشاور اجتماعی معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران در پاسخ به سؤال «جوان» که آیا این طرح جدید به شورای عالی ترافیک رفته یا خیر گفت: این طرح در شورای ترافیک شهر تهران تصویب شده و رئیس آن هم شهردار تهران است و دیگر اعضای این شورا هم افرادی همچون نماینده استاندار و رئیس پلیس راهور هستند.
علی پیرحسین‌لو با بیان اینکه در طرح جدید مشکل ساکنان اطراف طرح برطرف می‌شود، گفت: بخش قابل‌توجهی از افراد ناراضی از طرح زوج و فرد، همان ساکنان محدوده طرح بودند که در این طرح مشکل آن‌ها هم حل شده است.

شرایط را پیچیده‌تر نکنید
بسیاری از شهروندان اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و شاغلان معتقدند، اجرای طرح‌های جدید تردد آنان را در شهر با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، اما متأسفانه در موضوع ترافیک و آمد و شد درون‌شهری، به‌دلیل ناکارآمدی طرح‌ها و ابترماندن اینگونه طرح‌ها که بعضاً نیز سلیقه‌ای و بدون پشتوانه علمی و عملی است، علاوه بر هدررفت سرمایه و اعتبارات، شهروندان بیشترین فشار را در شرایط کنونی اقتصادی تحمل می‌کنند. نبود شبکه حمل‌ونقل عمومی و اجرای طرح‌های مقطعی فشار و استرس را بر شهروندان افزایش داده است. تجربه فشار قبر در مترو و اتوبوس‌ها و همچنین کمبود تاکسی و خودرو‌های جمعی سبب شده تا وقت زیادی از شهروندان در صف‌ها و مسیر‌های تردد در معابر شهری تلف شود.
رسیدگی نکردن به درخواست‌های شهروندان در حوزه‌های حمل و نقل عمومی عملاً کارایی مدیریت شهری و به‌خصوص معاونت ترافیک را بی‌ثمره کرده است. شهروندان، سرمایه‌های یک کشور و شهر به حساب می‌آیند، ولی گویا مسئولان مدیریت شهری فراموش کرده‌اند که حضور آنان در این پست به سبب همین شهروندان است و به جای تدبیر برای امورشان دائم و به بهانه‌های مختلف از آن‌ها پول می‌گیرند.

مردم از شهردار انتظار حل مشکلات را دارند
در دوره جدید مدیریت شهری، برای حل مشکلات اقدام بجایی انجام نشده و نمی‌شود. این روند سبب شده تا انبوه مشکلات روی هم تلنبار شود. نگاهی به خروجی چندین شهردار جدید پایتخت نشان می‌دهد که سیاسی‌کاری محور اقدامات صورت گرفته است و از تحقق وعده‌های شهردار و اعضای شورای پنجم خبری نیست.
آمدوشد شهری بخش مهم زندگی شهروندان را تشکیل می‌دهد و هرگونه بی‌توجهی و تصمیم ناپخته و بدون پشتوانه می‌تواند شهر و زندگی شهروندان را عملاً مختل کند. بر این اساس از شهردار تهران انتظار می‌رود، عمیق‌تر به موضوعات شهری توجه کند و از ظرفیت‌های عظیم شهری و شهرداری برای کاهش مسائل و مشکلات شهروندان بهره ببرد تا شهروندان را در اجرای طرح‌های ترافیکی و حتی شهری با خود همراه کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
در شهر ما کاشان برای "کاستن از بار ترافیک" قرار بود از پارک وسائط نقلیه در "چند خیابان مرکزی شهر" جلوگیری شود . لذا با طرح اذرپارک , توقف در
ان چند خیابان را پولی کردند . اما "کسب درامد" خیلی به دهانشان مزه داد و با نهایت سوءاستفاده از "سکوت و نجابت" مردم روزی چندتا خیابان به ان اضافه کردند . کم کم تقریبا تمام خیابانها و حوالی انها را به نفع خودشان مصادره و زیر این طرح ننگین خود برده اند . هیچ کس پاسخگو نیست؟
ماشاالله گودرزی*
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
سلام عرض می کنم . راه حل های تهران :
1.برقراری طرح پرداخت مستمری معیشت
2.بسته های حمایتی برای مهاجرت معکوس
3.طراحی محله - شهرهای خودکفا
4.طراحی شهر پیاده محور
5.تعویض موتورها و خودروهای بنزینی به برقی
ارادتمند*کارشناس گردشگری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار