کد خبر: 944810
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های استانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب
شبکه‌های استانی سیما، برنامه «کارنامه» را با هدف مقایسه میان عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و مقایسه آن با شرایط پیش از انقلاب تولید می‌کنند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدعباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با اشاره به تولید ۱۱ هزار عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رسانه ملی برای ۴۰سالگی انقلاب گام‌های بلندی برداشته است. برای پخش این برنامه‌ها، از سال ۹۵ برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام شد و با هدایت ستاد ۴۰ سالگی انقلاب در سازمان صدا و سیما، در سطح معاونت‌ها و مراکز استان‌ها اقدامات مؤثری انجام شد. فاطمی از تولید ۳۳ سریال فاخر با موضوعات انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: از این میان سریال‌های «بانوی سردار»، «روز‌های بی‌قراری ۲» و «جلال» آماده پخش هستند.
رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با بیان اینکه مجموعه مستند‌هایی با موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مراکز استان‌ها تولید شده است، توضیح داد: شش مستند با موضوع دستاورد‌های ملی انقلاب در مرکز فارس، پنج مستند با نام مردان انقلاب، برگ و باد، لالی در انقلاب، کرکره‌های بسته و از تو حرکت در مرکز خوزستان، مستند چلچراغ در آذربایجان غربی، انقلاب در مرکز آذربایجان شرقی، مروج انقلاب در اردبیل و قطره‌ای به وسعت دریا در مرکز اصفهان ساخته و پخش شده است.
وی ادامه داد: ویژه برنامه «چهل کوثر» در خصوص ۴۰ تن از مادران نمونه سراسر کشور (مادران شهدا و جانبازان) و بانوان پیشگام در عرصه علم و فناوری، سازندگی و دفاع مقدس تولید می‌شود. فاطمی با اشاره به تولید برنامه «کارنامه» گفت: مجموعه ۲۰۰ قسمتی کارنامه با هدف گفت‌وگو با استانداران و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی پس از انقلاب اسلامی تاکنون ساخته شده که در آن مقامات به دفاع از کارنامه خود می‌پردازند. رئیس مرکز سیمای استان‌ها در خصوص ساخت سریال‌های انقلابی عنوان کرد: برای ساخت سریال انقلابی در نظر داریم به چهره‌هایی مثل آیت‌الله طالقانی، مرضیه دباغ و آیت الله بهشتی بپردازیم، البته سریال ۳۰۰قسمتی به نام «مادر» به کارگردانی فریدون حسن‌پور هم اگر بودجه ابتدایی آن تأمین شود، به زودی کلید خواهد خورد. این سریال در ۶۵ قسمت برای فاز اول نوشته شده و ادامه آن در حال نگارش است. در ادامه نشست سیدحمیدرضا حسینی مدیر دفتر سرود و موسیقی معاونت امور استان‌ها گفت: ۱۱۳قطعه موسیقی و سرود با موضوعات مختلف برای چهره‌های انقلابی تولید شده است که ۶۰ قطعه در اختیار شبکه‌های رادیویی قرار گرفته است. در بخش تلویزیون نیز ۵۴اثر تولید شده که ۴۱اثر با کیفیت اچ‌دی و فول‌اچ‌دی تولید شد و در اختیار شبکه‌های تلویزیونی استانی و سراسری برون مرزی قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار