کد خبر: 944789
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در نظر دارد با همت بلند دستگاه‌های خدمتگزار در سیستان و بلوچستان در راستای زدودن گرد و غبار محرومیت از چهره استان اقدامات بسزایی انجام دهد که برای اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی بسیج تقریباً 76 میلیارد تومان نیاز است
محمدرضا سورى
سرویس ایران جوان آنلاین: چند روز پیش بود که سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از آغاز عملیات ۴۰ هزار طرح عمرانی زودباده همزمان با آغاز ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خبر داد. حالا خبر‌ها حاکی از آن است این اتفاقات مهم در استان‌هایی همچون قزوین، گیلان، سمنان، زنجان و سیستان و بلوچستان در حال اجرا شدن است؛ موضوعی که موجب شد تا به عنوان نمونه، اجرای هزار و ۲۴۷ طرح خرد و زودبازده توسط بسیج سازندگی در استان قزوین با رمز یا فاطمه زهرا (س) کلید بخورد. این در حالی است که همزمان عملیات اجرای هزار و ۴۱۰ پروژه عمرانی و زودبازده توسط سپاه قدس گیلان در این استان آغاز شد.

شدت گرفتن تحریم‌ها در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب و برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای ناراضی کردن مردم موجب شد تا سپاه همانند هشت سال دفاع مقدس با انجام برنامه‌ریزی‌های مختلف در زمینه طرح‌های محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، توطئه‌های دشمنان را مانند گذشته نقش بر آب کند. با وجود اینکه سپاه در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های مختلف توانست به موفقیت‌های خوب و اثربخش در این زمینه برسد، اما رسیدن به آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا در این ایام طرح‌های ویژه‌ای را در استان‌های مختلف کشور اجرایی کند. چند روز گذشته بود که فرمانده بسیج از طرح ویژه این سازمان که یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های سپاه به شمار می‌رود، خبرداد. سردار غلامحسین غیب‌پرور در این خصوص گفت: «همزمان با ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی عملیات ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده در استان‌های مختلف انجام خواهد گرفت که به زودی شاهد برکات آن خواهیم بود.»

اجرای هزار و ۲۴۷ طرح بسیج سازندگی در قزوین

در میان استان‌های مختلفی که قرار بود در آن تعدادی از این ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده اجرایی شود، قزوین بود. سرانجام روز گذشته اجرای هزار و ۲۴۷ طرح خرد و زودبازده توسط بسیج سازندگی در استان قزوین با رمز یا فاطمه زهرا (س) کلید خورد که هدف از اجرای آن، محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و کارآمد نشان دادن نظام در عمران و سازندگی برای ناامید کردن دشمنان در تبلیغات سوء علیه نظام اعلام شد. این طرح‌ها در ۲۸ موضوع اقتصاد خرد، فعالیت‌های عمرانی، امور کشاورزی، زیربنایی، توسعه و عمران روستایی در یک دوره شش ماهه انجام خواهد شد و تلاش می‌شود تا نیمه سال آینده به اتمام برسد. همچنین برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که با همکاری استانداری، دستگاه‌های اجرایی ازجمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور کتابخانه‌ها، اوقاف، ورزش و جوانان، شرکت توزیع نیروی برق، بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، دفتر امور روستایی استانداری و سایر نهاد‌ها اجرا خواهد شد.

هزار و ۴۱۰ پروژه در رشت

پس از قزوین نوبت به رشت رسید تا بتواند از تعدادی از ۴۰ هزار طرح زودبازده بهره ببرد. فرمانده سپاه قدس گیلان با تبریک فرارسیدن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: «عملیات اجرایی این پروژه‌ها با توجه به تقارن با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رمز یا زهرا در استان گیلان آغاز می‌شود.» سردار محمد عبدالله‌پور با اعلام اینکه سهمیه استان گیلان از ۴۰ هزار پروژه اجرایی توسط سپاه در سطح کشور هزار و ۴۱۰ پروژه است، افزود: «امیدواریم با تلاش همه مسئولان در استان گیلان شاهد اجرا و بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک باشیم.»

هزار و ۵۵۱ پروژه عمرانی بسیج در سیستان و بلوچستان

محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان نیز از جمله مواردی است که موجب شده تا اجرای طرح‌های عمرانی در این استان جزو اولویت‌ها باشد. جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم آغاز به کار هزار و ۵۵۱ پروژه عمرانی بسیج در سیستان و بلوچستان گفت: «از مجموع پروژه‌های سیستان و بلوچستان هزار و ۱۰ پروژه شامل مسکن محرومین، مدرسه، جایگاه دام، زمین ورزشی، آبرسانی، نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی، کارگاه اشتغالزایی، استخر ذخیره آب و خانه عالم است همچنین ۱۵۱ پروژه به تکمیل مدارس، زمین چمن، گلزار شهدا، مسجد، راه روستایی، خانه محروم و کارگاه تولیدی اختصاص دارد.» سردار محمد ناظری یکی دیگر از اقدامات بسیج در سیستان و بلوچستان را مرمت و بهسازی ۳۹۵ پروژه شامل مدرسه، قنات، اصلاح سیستم انتقال آب روستایی، مسجد و راه روستایی عنوان کرد و افزود: «سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در نظر دارد با همت بلند دستگاه‌های خدمتگزار در سیستان و بلوچستان در راستای زدودن گرد و غبار محرومیت از چهره استان اقدامات بسزایی انجام دهد که برای اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی بسیج تقریباً ۷۶ میلیارد تومان نیاز است.»

پس از این استان نوبت به کهگیلویه و بویراحمد رسید تا از مزایای این طرح‌های بزرگ عمرانی بهره‌مند شود. فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز عملیات یک هزار و ۲۵ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: «از این تعداد یک هزار و ۲۴ پروژه باید توسط سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود.»
سرهنگ خرمدل افزود: «پروژه‌های مختلفی شامل ساخت مسکن نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، اجرای پروژه‌های آبرسانی، حوزه بهداشت، مدرس، کشاورزی، برق و جاده باید توسط سپاه فتح اجرایی شود.» وی آبرسانی به ۱۰۶ روستای شهرستان باشت و ایجاد و راه‌اندازی ۱۵۰ برق خورشیدی در مناطق روستایی دورافتاده و ساخت ۶۰۰ واحد مسکن نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست.

از سمنان تا مرکزی زنجان

در ادامه اجرا شدن این پروژه‌ها در استان‌های مختلف کشور جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۱۴۵ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج این استان خبر داد. سرهنگ پاسدار منصور شوقانی افزود: «این پروژه‌ها در حوزه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک خانگی، احداث مسکن محرومان، احداث سالن‌های ورزشی در نقاط محروم استان و همچنین پروژه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و تأمین منابع آبی در نقاط محروم استان سمنان است.» علاوه بر این طرح‌ها اجرای بیش از یک هزار پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی، عملیات اجرایی ۵۰۰ پروژه بسیج سازندگی در استان زنجان جزئی از این ۴۰ هزار پروژه عمرانی بسیج در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار