کد خبر: 944762
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از بهره‌برداری کامل بزرگترین مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش جوان، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اعلام خبر فوق در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از ۸۳۰ هزار پرونده در سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۶ هزار پرونده در سه گروه ایثارگری در تهران تشکیل شده است و همچنین ۲۵ هزار شهید، ۵۵ هزار جانباز و ۵۸۰۰ آزاده در تهران حضور دارند.
نصیری با اشاره به خدمت‌رسانی دو اداره کل تهران بزرگ و شهرستان‌های استان تهران گفت: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمولان دریافت خدمات مستقیم و غیرمستقیم در کل کشور ۳۵۰ هزار نفر در تهران خدمات مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند.
وی با تاکید بر وجود چهار مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ بیان کرد: 1750 جانباز ۷۰ درصد داریم که تعدادی از آنها در این مراکز آزمایشگاهی به طور مستمر خدمت دریافت می‌کنند . همچنین چهار مرکز مشاوره موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی متناسب با سازمان در ادامه خدمت رسانی به جانبازان وجود دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: از زمان حضور حجت‌الاسلام شهیدی در بنیاد شهید تأکید بر بهره‌برداری از این مراکز بیشتر شده است از همین رو در تهران بزرگ بزرگترین مرکز فرهنگی ورزشی در کل کشور را در منطقه زعفرانیه در زمینی به وسعت ۳۲ هزار متر مربع و در حال احداث و تکمیل داریم که ۸۶ درصد از این پروژه پیشرفت کرده است و تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه برای آن انجام شده است و برای تکمیل و تامین تجهیزات آن به ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیازمندیم که به رغم همه محدودیت‌های مالی که با آن مواجه هستیم این منابع از سایر منابع بنیاد تامین اعتبار شده است. همه اراده و تلاش ما این است که بتوانیم مجموعه فرهنگی ورزشی و توانبخشی که بزرگترین مجموعه را در کل کشور شامل می‌شود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسانیم.
نصیری در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: در کل کشور بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی داریم بار مالی این قرارداد که بزرگترین قرارداد درمانی در کل کشور و نه فقط در بنیاد شهید است بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و همه اراده و تاکید و تذکر مدیران ارشد در بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولویت قرار دادن درمان ایثارگران است.
وی ادامه داد: همچنین در تهران بزرگ بالغ بر ۵۷ هزار نفر مشمول بیمه همگانی داریم و همچنین افزون بر ۱۵۳ هزار نفر مشمول بیمه مکمل هستند در بحث مربوط به بیمه پایه سرانه ماهیانه ۴۸۰ هزار ریال یا ۴۸ هزار تومان پرداخت می شود و در بیمه مکمل سرانه پرداختی معادل ۱۴۵ هزار تومان در ماه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در خصوص بازنشستگی جامعه ایثارگران گفت: بازنشستگی یا پاداش خدمت امور ایثارگران شامل دو بخش است یک پاداش خدمت شهدا و دو پاداش پایان خدمت جانبازان است به تبع تاریخ وسنوات خدمتی که برای جانبازان متصور است تاکنون باب پرداخت پاداش های جانبازان باز نشده و به عبارتی آنها هنوز مشمول دریافت این پاداش نشده‌اند اما پاداش خدمت خانواده های شهدا در دوران مدیریت آقای شهیدی در مقاطع مختلف با بهره‌گیری از منابع دولتی و همچنین همه امکانات برون تشکیلاتی یعنی سایر منابع بنیاد و بعضا بهره‌گیری از مشارکت و استقراض بانکی دستور داده اند که همه پاداش خدمت مربوط به خانواده شهدا تا پایان سال ۹۴ تسویه کامل بشود معوقات سال ۹۵ در حال حاضر متناسب با اعتباراتی که دولت و سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده اند و متناسب با محرومیت استان ها پرداخت شده است.
نصیری در خصوص بیمه جانبازان کمتر از ۷۰ درصد گفت: جانبازان از ۵ الی بیش از ۷۰ درصد مطابق قانون مشغول خدمات درمانی می‌شوند و هیچ بحثی در آن نیست. در گروه‌های مختلف مانند شیمیایی اعصاب و روان و غیره برای درمان آنها تامین هزینه می‌کنیم.

Ahmad Tabrizi, [03.02.19 14:35]
وی همچنین در خصوص بودجه بنیاد شهید در سال ۹۸ گفت: تا اینجا آخرین رقم که به ما اعلام شده بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان است. قریب به ۸۵ درصد از اعتبارات ما در خصوص حقوق هزینه می‌شود یعنی یک فعالیت ۸۵ درصد بودجه ما را صرف می کند و ۱۵۰ فعالیت دیگر بودجه ای بالغ بر ۱۵ درصد از بودجه کل بنیاد را به خود اختصاص می دهد ما در سازمان مرکزی بودجه سال ۹۸ را برای این سازمان محاسبه کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای بنیاد شهید محاسبه شده بود اما به لحاظ محدودیت منابع دولت تاکنون ۱۳ هزار میلیارد مصوب شده است ما امیدواریم شرایط اقتصادی مملکت بهبود پیدا کرده و در ماه‌های آتی و سال آینده گشایش اقتصادی داشته باشیم قطعاً اگر گشایش اقتصادی داشته باشیم دولت در بحث کلان اعتباری تجدید نظر خواهد کرد و مطمئنیم در آن تجدید نظر یکی از سازمانهایی که به جهت حساسیت‌ها و ضرورت ها با اولویت در تجدیدنظر اعتباری قرار می‌گیرد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است.
وی در ادامه، دیدار با خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه تصویر شهدا، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، برگزاری مهمانی لاله‌ها و… را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ایام دهه فجر برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار