کد خبر: 944754
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
شاخص بورس تهران تحت تاثیر فروش‌های سنگین نماد‌های بزرگ فولاد و پارسان و پالایش نفت بندرعباس با سقوط شدید بیش از ۲۵۰۰ واحدی مواجه شد و وارد کانال ۱۵۷ هزار واحد شد. به نظر می‌رسد نزدیک شدن به پایان سال و فروش‌های حقوقی‌های بزرگ یکی از مهمترین دلایل اصلی روند نزولی شاخص بورس باشد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۲۵۰۰.۶۳ واحد کاهش به ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد و ارزش روز بازار به ۵۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۷۲۴.۸۸ واحد کاهش به ۴۵ هزار و ۶۱۴ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۸۵.۷۱ واحد کاهش به ۲۹ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۴۱.۴۳ واحد افت به ۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۲۹۴۸.۷۳ واحد کاهش به ۱۷۲ هزار و ۲۹ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۹۳۹.۳۵ واحد افت به ۱۱۶ هزار و ۹۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۵۱۶.۴۱ واحد افت به رقم ۳۰۸ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

نماد فولاد، پارسان، وبملت، شبندر، کگل، جم، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد فایرا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۳۱.۰۴ واحد کاهش به رقم ۱۹۰۹.۴۷ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد ۸۲۵ میلیون و ۸۷۰ هزار برگ سهم در قالب ۱۱۵ و ۹۶۴ هزار برگ به ارزش ۴۰۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار