کد خبر: 944732
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرزخبرداد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت که در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی به منظور توسعه پایدار در البرز و به ویژه در مناطق روستایی و محیط های طبیعی 160 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این مدت انجام شده است.

حامد فرضی با تبریک فرارسیدن چهلمین فجر انقلاب اسلامی، افزود: در این مدت در بخش فعالیت های آبخیزداری 640 هزار هکتار عملیات کنترل رسوب در پشت سدها و سازه ها، یک هزار و 440 هزار تن کنترل فرسایش خاک و 245 میلیون مترمکعب تغذیه سفره ها ی آب زمینی و استحصال آب انجام شده است.

وی گفت: مجمع خیرین آبخیزداری وآبخوان داری در استان البرز با تاکید بر نقش مشارکتی مردم به برکت پیروزی انقلاباسلامی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: همچنین بر اساس ماده چهار قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن، طرح هادی برای 28 روستا به مساحت 451 هکتار به منظور توسعه روستاها انجام شده است.

وی گفت: شناسایی اراضی مستعد به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی به مساحت 2 هزار و 800 هکتار و انعقاد قرارداد به مساحت 100 هکتار در البرز به سرانجام رسیده است.

وی در خصوص فعالیت ها در حوزه بیابان نیز افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون10 هزار و 669 هکتار طرح های مقابله با بیابانزایی، 728 هکتار پروژه نهالکاری با مشارکت بخش خصوصی و سایر دستگاه ها، طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن به مساحت 37 هزار و 827 هکتار در شهرستان اشتهارد و اجرای پروژه آگاه سازی جوامع محلی با اولویت دانش آموزان و مربیان مناطق بیابانی برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به فعالیت های ترویجی در این مدت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اتحادیه تعاونی های تخصصی منابع طبیعی، 23 تعاونی تخصصی منابع طبیعی و پنج تعاونی فراگیر در سطح استان، 500 کلاس آموزشی ویژه ساکنین حوزه های آبخیز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 25 هزار و 348 نفر همیار طبیعت (دانش آموزی، مروج و محافظ افتخاری) در سطح استان کارت همیاری دریافت کرده اند.

استان البرز دارای 430 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی است که 373 هزار هکتار آن را مرتع، 15 هزار هکتار جنگل و 45 هزار هکتار را بیابان تشکیل می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار