کد خبر: 944708
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
معاون جهاد کشاورزی:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان تولید محصولات باغی در این استان بعد از انقلاب اسلامی 35 برابر شده که این میزان افزایش چشمگیر و قابل توجه است.

خدا بخش عرب افزود: امسال 350 هزار تُن محصولات باغی در استان سمنان تولید شد و این در حالی است که میزان تولید محصولات باغی در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه 10 هزار تُن بود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که امسال یک میلیون و 500 هزار تُن محصولات کشاورزی در استان سمنان تولید شد، خاطر نشان کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی و توجه به مقوله کشاورزی از دستاوردهای انقلاب محسوب می شود چرا که قبل از انقلاب مجموع تولیدات کشاورزی در بخش باغی، دامی و زراعی در مجموع به 200 هزار تُن نمی رسید.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه شرایط اقلیمی استان سمنان، کشت گیاهان دارویی نوعی سازگاری با اقلیم محسوب می شود که در زمان پیش از انقلاب به این محصول راهبردی توجه نمی شد اما اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشت گیاهان دارویی در استان سمنان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان این که میزان تولید زردآلو در استان سمنان در سال 1357، چهار هزار تُن و در سال 1367 بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 9 هزار و 750 تُن بود، افزود: امسال با وجود خشکسالی و کم آبی با مدیریت منابع آبی 87 هزار و 309 تُن زردآلو در استان برداشت شده است.
عرب ادامه داد: میزان تولید انگور در استان سمنان در سال 1357 در حدود 6 هزار تُن بوده و این میزان تولید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 101 هزار و 612 تُن رسیده است و آمار گواه افزایش یک هزار و 594 درصدی میزان تولید انگور در استان سمنان است.

عرب با بیان این که در زمان پیش از انقلاب میزان برداشت پسته استان سمنان یک هزار و 750 تُن در سال بود، یادآور شد: میزان تولید این محصول نسبت به دوران قبل از انقلاب با 786 درصد افزایش به 15 هزار و 499 تُن در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به افزایش یک هزار و 147 درصدی تولید گردو در استان سمنان در مدت 40سال انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سال 1357 میزان تولید گردو در استان سمنان 480 تُن بود و امسال در چهل سالگی انقلاب با وجود آسیب دیدگی درختان به دلیل خشکسالی و سرمازدگی میزان تولید به پنج هزار و 986 تُن رسید.
عرب بیان کرد: در سال 1357 میزان برداشت سیب در استان سمنان چهار هزار و 500 تُن بوده و امسال با افزایش 962 درصدی در بررسی عملکرد 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان تولید به 47 هزار و 794 تُن رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: انار از دیگر محصولات منتخب در بخش باغی است که در سال 1357 میزان تولید آن هشت هزار و 300 تُن بوده اما امسال میزان برداشت این محصول به 47 هزار و 52 تُن رسیده است که آمار نشان دهنده رشد 467 درصدی تولید سیب نسبت به زمان پیش از انقلاب است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در زمینه کشت گیاهان گلخانه ای و کاشت درختان زیتون به عنوان راهکارهای عملی برای مدیریت مصرف آب و افزایش بازدهی در دوران پیش از انقلاب هیچ اقدامی نشد و این در حالی است که اکنون کشت گیاهان گلخانه ای در اولویت کشاورزی قرار دارد و امسال 21 هزار و 748 هزار تُن محصولات گلخانه ای در استان برداشت شد.
198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار آن اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود 45 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر