کد خبر: 944692
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان معتقد است که مردم در رژیم گذشته هیچکاره بودند و امروز همه کاره اند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی اظهار کرد: رژیم شاه نگاه ارباب رعیتی به مردم داشت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم همه کاره کشورند.

وی از مردمسالاری مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و افزود: امروز به برکت انقلاب و اندیشه های امام راحل در کشور مردم سالاری دینی حاکم است.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز این مردم هستند که مسوولان خود را انتخاب می کنند تصریح کرد: در ظام مبتنی بر اسلام و آراء مردم، مسوولان باید خود را خادم ملت بدانند.

وی با بیان اینکه امام خود را خادم ملت می دانست ادامه داد: از همین رو بود که آن پیر فرزانه فرمود اگر به من خادم بگویید بهتر از این است که مرا رهبر خطاب کنید.

شاهچراغی با اذعان به اینکه امام رهبری متواضع بود گفت: امام اهل غروز و تکبر نبود و خداوند نیز نام او را نزد ملت عزیز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و سالروز ورود امام (ره) اضافه کرد: استقبال میلیونی مردم از امام در 12 بهمن 57 یک روز تاریخی است.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام از مسوولان خواست از ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب در خدمات به مردم الگو برداری کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مسوولان باید همانگونه که امام خود را خادم ملت می دانست، خود را خادم ملت بدانند چرا که برخلاف رژیم شاهنشاهی در نظام اسلامی مسئولان باید خادم مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بی شماری داشته ادامه داد: این دستاوردها آنقدر زیادند که اگر ‌ساعت ها بنشینیم و فهرستشان کنیم، بازهم قادر به بیان همه آن دستاوردها نیستیم .

وی از بهره مندی از حکومت دینی به عنوان یک دستاورد مهم انقلاب 57 نام برد و افزود: دین در رژیم طاغوت نقش و جایگاهی نداشت اما امروز جمهوری اسلامی بر مبنای آموزه های اسلامی و زیر لوای ولایت فقیه اداره می شود.

شاهچراغی از استقلال به عنوان دستاورد بزرگ دیگر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: رژیم گذشته وابستگی شدیدی به بیگانگان داشت اما امروز جمهوری اسلامی تنها نظامی است که به شرق و غرب وابستگی ندارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم آزادی داد خاطرنشان کرد: در رژیم شاه حتی برای یک مجلس ختم هم محدودیت ایجاد می کردند و کسی جرات نمی کرد از شاه اسمی ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار