کد خبر: 944683
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
باحضور وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی
همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران نخستین پست فوق توزیع برق کشور در عمق ۱۶ متری از سطح زمین در مشهد با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی بهره برداری شد.

با سفر وزیر نیرو به مشهد مقدس  عصر روز پنجشنبه 11بهمن نخستین پست زیر زمینی فوق توزیع برق 20/132 کیلو ولت GIS کشور با هزینه 200میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

ریاحی (عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی )گفت :با توجه به حساسیت تامین برق هسته مرکزی شهر مشهد مقدس و تغذیه خطوط دوم و سوم قطار شهری این پست به صورت کاملا مطمئن در عمق 16 متری از سطح زمین احداث و به میزان 100مگا ولت آمپر به ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع افزوده شده است .

وی همچنان افزود : از ویژگی های منحصر به فرد این پست می توان به اولین پست فوق توزیع برق در عمق 16 متری از سطح زمین ، اولین طرح پست اجرا شده به صورت طبقاتی ، رعایت مبلمان شهری و رعایت اصول پدافند غیر عامل اشاره کرد .

این طرح با هدف تامین برق مطمئن برای مشترکان هسته مرکزی شهر ، تامین برق طرح توسعه میدان شهدا و نیز  برق خط 2 و 3 قطار شهری به انجام رسیده است .

 از دیگر اهداف اجرایی این پست ، کاهش بار پست های محلات و محدوده های رضوی ، ملک ، دروازه قوچان ، بازار رضا (ع) و کاهش بار کابلهای 63 کیلوولت و نیز کاهش تلفات در شبکه فشار متوسط و ارتقا قابلیت اطمینان شبکه برق شهر می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار