کد خبر: 944671
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ درصد محصولات کشاورزی تولید شده در استان سالم و از حیث باقی مانده سموم در حد مجاز است.

حمیدرضا دانش افزود: در استان به جز قارچ کوهی محصول ارگانیک دیگری وجود ندارد اما تلاش شده با کنترل سموم و کود شیمیایی مصرف شده در مزارع استان محصولات سالمی به مردم ارائه شود.
وی ادامه داد: در همین راستا 16 هزار کد 16 رقمی برای محصولات تولیدی بهره برداران صادر شده تا از این طریق بر سالم بودن محصولات نظارت های لازم انجام گیرد.
دانش، مصرف کل کودهای شیمیایی در استان را 27 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف در مقایسه با سرانه مصرف کود شیمیایی در کشور وضعیت بهتری را نشان می دهد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری با انجام 60 نمونه آزمایش از محصولات کشاورزی استان در دوره های زمانی مختلف، تنها 2 محصول دارای سموم باقی مانده بیش از حد مجاز بوده و مابقی محصولات از نظر سلامت تایید شدند.
دانش خاطرنشان کرد: تنها از بابت پیاز، سیب زمینی، هلو و محصولات تازه خوری از قبیل سبزی و صیفی جات نگرانی وجود دارد که امید می رود با آموزش کشاورزان و تامین اعتبار در خصوص تهیه کودهای بیولوژیک این کاستی های را نیز جبران کرد.
در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود که از این مقدار، حدود 820 هزار تن (65 درصد) مربوط به محصولات زراعی، حدود 200 هزار تن (16 درصد) به محصولات باغی و مابقی به محصولات دام و طیور و کشت گلخانه ای اختصاص دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر