کد خبر: 944668
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
روزنامه اعتماد در یادداشتی خروج ایران از برجام را موجب جنگ و فقر و ناامنی دانست. این روزنامه اصلاح‌طلب در مطلب خود آورده که «خروج ایران از برجام و اشاعه هسته‌ای در منطقه می‌تواند در نهایت موجب جنگ و تشدید ناامنی، فقر و مهاجرت شود. این در حالی است که این امور برای تیم ترامپ که در پی تضعیف اروپا است، مهم نیست... حتی اگر تصور کنیم این سازوکار حاصل اقتصادی چندانی نخواهد داشت، در این شرایط ما نیاز داریم حمایت سیاسی دیگر کشور‌ها را حفظ کنیم. در غیراین صورت تیم ترامپ از انزوا خارج و دستش برای لطمه زدن به ما بیش از پیش باز خواهد شد.»
دور شدن سایه جنگ از منطقه با برجام وهم جریان اصلاحات بود که سعی کردند برای مردم جا بیندازند. وهمی که از قضا با ادعا‌های طرف غربی کاملاً هماهنگ بود و آن‌ها هم معتقد بودند برجام را برای دور کردن منطقه از خطر ناامنی توسط ایران! باید به ایران تحمیل کرد.
نکته بامزه آنکه اعتماد نوشته خروج ایران از برجام باعث خروج امریکا از انزوا خواهد شد؛ یعنی جریان حامی دولت واقعاً باورش شده که ایالات متحده امریکا در انزوا قرار گرفته است؟! از سویی دیگر از برجام دقیقاً چه چیزی جز دستنوشته و کاغذ باقی مانده که اگر از آن خارج شویم، موجب جنگ و تشدید ناامنی و فقر و مهاجرت شود؟! اوضاع اقتصادی کشور به دلیل سوء مدیریت دولت روحانی در شرایط بسیار نامناسبی است و معلوم نیست با این ترساندن‌ها از خروج از برجام قرار است کدام امنیت روانی و امنیت اقتصادی برای مردم ایجاد شود. ما قبل از برجام دلار ۳ هزار تومانی داشتیم، بعد برجام دلار ۱۵ هزار تومانی! دولت حتی توانایی مدیریت مناسب توزیع گوجه فرنگی و گوشت و سیب زمینی و پوشک را هم ندارد؛ قاچاق کالا افزایش یافته و مسکن و ماشین و طلا مدام قیمت‌شان بالاتر می‌رود، دولت هنوز منتظر باقی مانده‌های برجام است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار