کد خبر: 944665
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کارشناس مسائل بین‌الملل:
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به INSTEX از سوی اروپا و گره زدن آن به FATF گفت: این یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است، یعنی امتیازاتی بیشتر از آنچه در برجام دادیم.
سرویس سیاست جوان آنلاین:  فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با مهر، در خصوص ترتیبات اخیر اروپا INSTEX در قالب تداوم همکاری‌های تجاری با ایران در قالب برجام اظهار داشت: هر چقدر از زمان خروج امریکا از برجام بیشتر می‌گذرد این تحلیل قوت بیشتری پیدا می‌کند که امریکا و اروپا در یک بازی پلیس خوب-پلیس بد با ایران رفتار می‌کنند که امریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند.
وی گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند با تأخیر فراوان، یکسری امتیازات ضعیف را به ایران بدهند؛ البته این نظر امریکا هم هست و همان‌طور که رهبر انقلاب هم اشاره داشتند، آن‌ها از برجام سود بردند، آن‌ها این طور تصور می‌کنند که می‌توان در قالب برجام از ایران بیشتر امتیاز گرفت و از طرفی با فشار و تحریم بیشتر حتی به فکر سرنگونی نظام هم هستند که این‌ها از جمله دلایل اصلی خروج امریکا از برجام به حساب می‌آید. ایزدی افزود: امریکا می‌خواهد مطمئن شود که ایران در برجام می‌ماند و این را از طریق اروپا انجام می‌دهد که هدفشان نگه داشتن ما در برجام و تداوم فشار‌ها و تحریم‌ها روی ایران است تا در نهایت امتیاز‌های بیشتری را از ایران بگیرند.
ایزدی گفت: به اعتقاد من امروز اروپا نقش خود را باز می‌کند، امریکا هم نقش خود را؛ عده‌ای هم در داخل با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند در تکمیل این پازل نقش دارند. این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به طرح INSTEX از سوی اروپایی‌ها و گره زدن آن به FATF تصریح کرد: این یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است، یعنی علاوه بر امتیازاتی که ما در برجام به آن‌ها داده‌ایم، این موضوع هم می‌خواهند امتیازات دیگری از ما بگیرند. وی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها در طرح INSTEX دارو و مواد غذایی را مطرح کردند، در حالی که هیچ‌گاه این دو موضوع مورد تحریم واقع نشده بوده و دور زدن این تحریم مسئله خاصی نیست که بخواهند از ایران در قبال آن امتیاز بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار