کد خبر: 944650
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
با حضور مسئولین استانی:
همزمان با سراسر کشور و در قالب آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار پروژه سازندگی، عملیات اجرایی ۱۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی با حضور مسئولین ارشد استانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح محرومیت زدایی در حوزه‌های مختلف با صدور پیام فرمانده کل سپاه، سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

مراسم آغاز این طرح‌ها در آذربایجان‌غربی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه شهداء، مدیران کل جهاد کشاورزی و صداوسیما و همچنین با حضور تنی چند از خانواده شهدای مدافع حرم، جهادگران عرصه‌های محرومیت زدایی استان و اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این مراسم، پس از ارائه گزارش و سخنرانی توسط رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمان آغاز عملیات پروژه‌ها از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران صادر شد.

پس از صدور این فرمان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حبیب شهسواری» فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در سخنانی با اشاره به حوزه‌های اقدام در زمینه محرومیت زدایی در سطح استان، اظهار داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های اقدام شامل ساخت خانه ایتام، آب‌رسانی، راهسازی، تکمیل و مرمت مدارس، ساخت خانه عالم، سالن ورزشی، مسجد و دیگر موارد مدنظر در جدار مرزی و حاشیه شهرهای مرزی می‌شود.

وی، ادامه داد: برای ساخت این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که بخشی توسط سپاه، بخشی توسط خیرین و بخشی نیز با همت دستگاه‌های اجرایی دولتی تامین می‌شود که در همین راستا با مساعدت عالی استاندار شاهد همکاری و مشارکت بالای ادارات خواهیم بود.

سردار شهسواری، انجام عملیات روانی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی را موجب تلاش بیشتر فرزندان این مرز و بوم برای مقابله با تهدیدات نرم و سخت دانست و تاکید کرد: تمام تلاش نیروهای مسلح، دولت و دستگاه‌های مختلف در راستای جلب توجه و همکاری برای رفع محرومیت‌های موجود در جامعه است که طرح‌های امروز تنها گوشه‌ای از این تلاش‌ها و توانمندی‌ها است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که امروز مراحل عملیاتی آن آغاز می‌شود در ایا هفته دفاع مقدس سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

در ادامه مراسم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در سطح کشور نمادی از کارآمدی و توانایی نظام در رفع مشکلات مردم مناطق محروم است، گفت: برخلاف تلاش دشمن می‌بینیم که اهداف ترسیمی نظام ما جواب داده و امروز عملیات اجرایی پروژ‌ه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومیت در سراسر کشور با همت نیروهای سپاه و همکاری دولت انجام می‌شود.

وی، بیان داشت: از دستاوردهای والای نظام این است که نیروهای نظامی هم در میدان جنگ و هم برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنند. این نشان می‌دهد که نیروهای مسلح ما تا حدی به درک و فهم عمومی رسیده‌اند که با وجود توجه ویژه به موضوع امنیت مرزی و امنیت منطقه‌ای، در مباحث کلان عمران و آبادانی نیز همراه دولت و در میان مردم جایگاه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در پایان عنوان کرد: اراده خداوند بر پیروزی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی استوار شده و بر اساس آیات و روایات قرآنی نیز در نهایت شاهد موفقیت‌های مردم ایران اسلامی در مجامع و عرصه‌های مختلف می‌شویم. تلاش‌های دشمنان در این زمینه‌ها قطعا با تودهنی سخت مردم در روز ۲۲ بهمن همراه خواهد شد.

سخنرانی پایانی مراسم، استاندار آذربایجان‌غربی بود که در سخنان خود، ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای مسلح به ویژه سپاه در زمینه خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی، ابراز داشت: رفع محرومیت یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بود که امروز شاهد موفقیت در این حوزه با وجود تمام تهدیدات و تحریم‌ها هستیم.

وی، افزود: موانع زیادی در راه نرسیدن به اهداف داشتیم که جنگ داخلی و تحریم و جنگ تحمیلی و موانع ارتباطات بین المللی تنها جزئی از این موانع بوده و به لطف الهی تمام این موانع را پشت سر گذاشته‌ایم.

محمدمهدی شهریاری، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: اهمیت دهه فجرامسال روشن است که بعد از ناآرامی‌های دی ماه ۹۶ ضدانقلاب و استکبار فکر می‌کردند شرایط برای از بین بردن جمهوری اسلامی فراهم شده، اما امروز شاهد پیشرفت‌ها و تحقق اهدافی هستند که توسط نیروهای بومی و داخلی کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی، با اشاره به زمینه‌های سرمایه‌گذاری موجود در آذربایجان‌غربی، بیان داشت: توطئه دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور به ویژه در مرزها با بصیرت و بیداری مردم و نیروهای امنیتی و نیز تلاش فعالان اقتصادی نقش بر آب شد و امروز شاهد آرامش و ثبات در منطقه هستیم که در سایه همین آرامش برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به محرومیت‌های موجود در این استان، تاکید کرد: همکاری سپاه و دولت در راستای محرومیت‌زدایی می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای مردم استان و نیز جذب سرمایه‌گذاران برای ارتقای سطح اقتصادی در استان فراهم آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر