کد خبر: 944597
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
عضو شورای مرکزی موتلفه حزب موتلفه اسلامی گفت: ما نیازمند انقلاب سوم در عرصه اداره کشور هستیم که باید همه ساختار دولت را به معنای عام کلمه یعنی قوای سه گانه و همه دستگاه‌هایی که اداره کشور را بر عهده دارند در تراز انقلاب اسلامی باشند.

جوان آنلاین: حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در فرآیند انقلاب اسلامی با چالش دولت‌سازی اسلامی و جامعه‌سازی اسلامی رو به هستیم و نیازمند جامعه‌پذیری سیاسی کامل مردم و کادرسازی مناسب برای اداره مطلوب‌تر کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مقاومتی از سوی برخی جریان‌ها و افراد معتقد به عدم دخالت دین در اداره کشور وجود دارد، بیش از پیش ظهور و بروز پیدا کردند تا مانع دولت‌سازی اسلامی و جامعه سازی اسلامی شود که چالش مهمی در این راستا محسوب می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: ما برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب نیازمند تحول در نظامات مختلف اداره کشور بودیم که بسیاری از این نظامات تدوین شد و بخشی از آن‌ها در نظام اجرایی مورد اجرا گذاشته شده و آثار و برکات خود را در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی ادامه داد: در واقع در حوزه‌های مختلف نشانه‌ها و علامت‌هایی مشاهده می‌شود که موجب تحقق شعار استقلال و آزادی در کشور شده و زمینه‌هایی را برای تحقق عدالت در کشور فراهم کرده و بخش‌هایی از رشد و توسعه کشور در عرصه‌های علمی، رفاهی، توسعه شهرسازی و بهبود وضعیت اقتصاد در برخی بخش‌ها را توانسته محقق کند و در همان بخش‌ها ما رکوردهای بسیار خوب و مطلوب را به دست آوردیم اما با آنچه آرمان انقلاب بوده هنوز فاصله داریم و باید بتوانیم این فاصله را در سایر فرآیندهای انقلاب کم کنیم.

ترقی بیان کرد: همانطور که رهبری هم اشاره کردند ما در دوره بلوغ تمدن نوین اسلامی و در نیمه راه هستیم و نمی‌توان انتظار داشت که در نیمه راه به همه چیز برسیم، بنابراین باید برخی از دستاوردها را در نیمه راه و بعضی از دستاوردها را به طور کامل‌تر و بیشتر در انتها انتظار داشت و در نهایت انتظاری که از انقلاب می‌رود این است که همچنان روحیه و رفتار انقلابی و بینش انقلابی بر جامعه و مسؤلین حاکم باشد تا ما بتوانیم این نیمه راه را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: به هر حال وقتی یک بدن را می‌خواهید از توده‌های سرطانی و امراض خطرناک نجات دهید و آن را به سمت یک سلامت کامل سوق دهید، گاهی نیازمند به جراحی و درمان‌هایی دارید که به طور طبیعی درد و مشکلات موقتی را هم دارد، در نتیجه جدا شدن بودجه کشور از نفت یکی از جراحی‌های مهمی است که باید بعد از انقلاب صورت می‌گرفته که هنوز هم به تأخیر افتاده است.

ترقی با اشاره به اینکه شعار اولیه مردم استقلال و آزادی بود، یادآورشد: مفهوم استقلال این است که روی پای خود بایستیم و تکیه به بیرون را به حداقل برسانیم و خود استقلال نیازمند این است که سبک زندگی و نوع مصرف در یک تحول و دگرگونی کامل قرار گیرد، به گونه‌ای که نیازمان به بیرون و خارج کاهش یابد و نه تنها نیاز خودمان را تأمین کنیم بلکه صادرات هم داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی موتلفه افزود: بنابراین این‌ها بعضاً موجب فشارها و نارضایتی‌هایی در مردم می‌شود که این نارضایتی‌ها باید با سعه صدر و اقناع افکار عمومی با مسکن‌هایی که الان دولت دارد به کار می‌گیرد برای حل مشکلات مردم انجام گیرد؛ باید رضایتمندی عامه را جلب کرد تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی تصریح کرد: ما نیازمند انقلاب سوم در عرصه اداره کشور هستیم که در این انقلاب سوم ما باید همه ساختار دولت را به معنای عام کلمه یعنی قوای سه گانه و همه دستگاه‌هایی که اداره کشور را بر عهده دارند در تراز انقلاب اسلامی انطباق دهند.

ترقی اظهار کرد: این انقلاب اداری، فرهنگی و نظام‌مند خواهد بود و اگر بتوانیم در این مرحله گام مهم را برداریم یقیناً ما چندین گام به دولت سازی اسلامی و جامعه سازی اسلامی نزدیک خواهیم شد و این می‌تواند طعم شیرین نظام جمهوری اسلامی را بیشتر به مردم بچشاند و امیدواری مردم را نسبت به آینده دوچندان کند و ضعف‌ها و اشکالاتی که امروز بر نظام اجرایی و مدیریتی کشور وجود دارد را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار