کد خبر: 944558
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی عنوان کرد:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی گفت: احیای اسلام و بیداری اسلامی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  در اختتامیه جشنواره فرهنگ و هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز با بیان اینکه احیای فرهنگ و هنر اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران تعالی انسانی و ایجاد فضایی مناسب برای رشد معنوی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی می‌ خواهند این انقلاب را هم ردیف با دیگر انقلاب‌ ها ببینند، ادامه داد: انقلاب اسلامی در عصر مکاتب دین‌ ستیز مانند مارکسیسم و لیبرالیسم به پیروزی رسید و موتور محرکه آن مذهب بود.

آل هاشم با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، هنر ایران به عنوان هنری فاخر در عرصه‌های جهانی شناخته شد، گفت: پس از انقلاب هنرمندان ایرانی در برابر انسانیت و جامعه انسانی احساس مسئولیت کرده و مضامین انسانی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه تبریز سپس اظهار داشت: در حالی که دیگر انقلاب‌ها در موضع مقابل مذهب قرار دارند و راهشان را از دین جدا کردند. انقلاب اسلامی ایران در عصر رونق مکاتب دین‌ستیز و معنویت‌ گزیری چون مارکسیسم و لیبرالیسم به پیروزی رسید.

آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه از دستاوردهای قرابت بین فرهنگ و ارزش‌ های دینی متعهد شدن هنرمندان به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است گفت: انقلاب مرهون اتحاد مردم و رهبری امام بود و امروز نیز تداوم انقلاب نیازمند همین عوامل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر