کد خبر: 944548
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
در سالجاری؛
معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در این استان تشکیل شده است.

علیرضا محمودی اظهار داشت: در راستای نظارت و بازرسی بر فرایند کالاهای اساسی و مقابله با تخلفات و جرائم اکیپ هایی در سطح استان تشکیل یافته اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، افزود: در این راستا در ۱۰ ماهه نخست امسال تعداد سه هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی و سردخانه ها در استان انجام گرفته که از این تعداد ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی، گفت: عمده تخلف این واحدها با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … بوده و ارزش ریالی پرونده های متشکله ۷۹۴ میلیارد ریال است که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

محمودی، با اشاره به تشکیل ۵۰ فقره پرونده تخلف احتکار در این مورد، گفت: ارزش ریالی ۵۰ فقره پرنده متشکله تخلف احتکار در استان جمعاً بیش از ۷۸ میلیارد ریال است که از این تعداد پرونده احتکار ۱۸ فقره مربوط به شهرستان ارومیه به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال و ۳۲ فقره به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان ها است که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده اند.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تصریح کرد: تعداد سه هزار و ۷۶۶ مورد بازرسی نیز درباره کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفته که از این تعداد ۱۱۰ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی، با اشاره به انجام پنج هزار و ۱۹۹ مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ، اظهار کرد: ار این تعداد ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

محمودی، افزود: سامانه ۱۲۴ بازرسی و نظارت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم درج قیمت و … است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، هم چنین از آغار طرح نظارتی نوروز خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

وی، تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر