کد خبر: 944537
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دامغان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران گفت: امسال آموزش ۲۷ رشته فنی جدید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دامغان اضافه شد.

محمدمهدی زینتی در نشست خبری روسای مراکز فنی و حرفه ای دامغان گفت: این مرکز در سال 1373 با چهار کارگاه در 15 حرفه آموزشی فعالیت داشت که امسال این آمار به 10 کارگاه آموزشی و 60 حرفه آموزشی افزایش پیدا کرد.
وی، مرکز آموزش فنی برادران دامغان را یکی از مراکز فعال استان سمنان دانست و گفت: در این مرکز حرفه هایی همچون مدیرفنی آسانسور، تراش سنگ و جواهر سازی برای نخستین بار در استان حال برگزاری است.
وی، ایجاد فرهنگ مهارت آموزی را از دغدغه های اصلی فنی و حرفه ای دانست و گفت: فرهنگ مهارت آموزی در کشور نیاز به تقویت دارد تا مردم و مسئولان بدانند آموزش یک سرمایه است.
زینتی اضافه کرد: کشور به نهضت مهارت آموزی نیازمند است که برای تحقق این امر به جهاد مهارتی، حمایت دولت، بخش خصوصی و خیران نیازمند است.
وی، اشتغال آفرینی را از مشکلات اصلی جامعه عنوان کرد و گفت: با تقویت مهارت های فنی و حرفه ای می توانیم به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم.
زینتی اضافه کرد: ایران مهارت، هر دانش آموز- یک مهارت، سربازان وظیفه، مراکز جوار دانشگاهی و آموزش مراکز بهزیستی، از جمله طرح های اجرا شده توسط مرکز فنی و حرفه ای برادران دامغان در سال 97 است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان تصریح کرد: در 10 ماهه امسال 2 هزار و 100 نفر دانش آموخته، طی 258 هزار نفرساعت در کارگاه های ثابت و آزاد این مرکز آموزش دیدند که بیش از 80 درصد موفق به کسب قبولی شدند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان نیز در این نشست گفت: هم اکنون، 17 مرکز آموزش آزاد فنی و حرفه ای در این شهرستان وجود دارد که در زمینه طلا و جواهرسازی، رایانه و فناوری اطلاعات، آرایش و پیرایش، خیاطی و آشپزی فعالیت دارند.
سمیرا خلیل نژادی اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان در سال 1379 شروع به فعالیت کرد و اکنون دارای هشت کارگاه ثابت و بیش از 54 حرفه آموزشی است.
وی افزود: این مرکز از نظر تعهد آموزشی، دومین مرکز استان استان است که براساس جامعه هدف به عنوان مرکز برتر استان در سال گذشته معرفی شد.
خلیل نژادی تصریح کرد: تربیت نیروی کار ماهر، هماهنگی با صنعت و ارتقای دانش شغلی از اهداف سازمان فنی و حرفه ای کشور است.
وی اضافه کرد: این مرکز در زمینه ایجاد اشتغال در سال جاری موفق به آموزش 15 خیاط منطقه دیباج و ورود این افراد به بازار کار شد.
خلیل نژادی گفت: رهگیری دانش آموختگان مرکز خواهران در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که از 189 مورد رهگیری، مشخص شد، تعداد 52 نفر در حال ارائه خدمت به بازار کار هستند.
وی خاطر نشان کرد: در 10 ماهه امسال، هزار و 264 نفر در قالب 152 هزار نفرساعت در این مرکز آموزش دیدند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان گفت: تعداد 987 گواهینامه بین المللی به دانش آموختگان این مرکز اهدا شد که نسبت به سال گذشته با افزایش 20 درصدی آموزش همراه بود.
در استان سمنان بالغ بر 600 حرفه در 18 مرکز ثابت و شعب آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر