کد خبر: 944535
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
بهره‌برداری از ۷۲۵ طرح عمرانی و تولیدی جهادکشاورزی در دهه فجر
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و رئیس کارگروه تنظیم بازار استان سمنان معتقد است که قیمت مرغ و گوشت قرمز تا قبل از یک به روال عادی خود برمی‌گردد.

سیدحسن میرعماد در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل نوسات ایجاد شده در قیمت گوشت سفید و قرمز اظهار کرد: ریشه گرانی‌های اخیر را باید در وقایع پنج-شش ماه گذشته جست‌وجو کرد.
وی از اعتصاب کامیونداران به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در افزایش قیمت مرغ و گوشت یاد کرد و افزود: این اتفاقات و التهابات معمولا بعد از 5-6 ماه اثرات خود را در سطح بازار نشان می‌دهند.

وی از افزایش قیمت نهاده‌های دامی به عنوان عامل مهم تاثیرگذار دیگر در افزایش قیمت گوشت و مرغ نام برد و اضافه کرد: همین افزایش قیمت نهاده‌ها در کنار برخی عوامل دیگر سبب شد که میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های تولید مرغ از 2 هزار و 200 جوجه به حدودا نصف برسد و لذا امروز و بعد از چندین ماه شاهد افزایش قابل توجه قیمت مرغ در بازار هستیم.

رئیس کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی‌ها در دی‌ماه امسال گفت: میزان جوجه‌ریزی در دی‌ماه دوباره به چرخه طبیعی قبلی برگشته و حتی در برخی موارد افزایش نیز داشته به طوری که جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در دی‌ماه به دو میلیون و 400 هزار جوجه رسیده و لذا با توجه به افزایش جوجه‌ریزی‌ها در دیگر نقاط کشور، پیش‌بینی می‌شود با برداشت این جوجه‌ها در روزهای منتهی به نوروز و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم.

وی با بیان اینکه در گوشت قرمز نیز یک مجموعه عوامل منجر به افزایش قیمت گوشت شد گفت: در یک مقطعی متاسفانه به دلایلی شاهد افزایش چشمگیر قاچاق دام و خروج آن از کشور بودیم که این مهم در کنار برخی عوامل دیگر منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار شد.

میرعماد خاطرنشان کرد: بی‌شک با افزایش تولید در مرغداری‌ها و به ثمر نشستن تلاش‌ها برای جلوگیری از قاچاق دام در آینده نزدیک و با برگشتن بازار این دو کالای اساسی به روال عادی شاهد کاهش قیمت‌ گوشت و مرغ خواهیم بود و این قیمت‌های فعلی در بازار پایدار نخواهد ماند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از 725 طرح عمرانی و تولیدی جهادکشاورزی این استان در سالروز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: برای افتتاح این تعداد از پروژه‌ها اعتباری بیش از 840 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می شوند ادامه داد: در مجموع این پروژه‌ها 1186 شغل مستقیم و 1239 شغل غیرمستقم در سطح استان ایجاد خواهند کرد.

میرعماد با اشاره به اینکه برخی دیواری کوتاه تر از دیوار کشاورزان سراغ ندارند گفت: برخی پدیده ها مثل کمبود منابع آبی و یا فرونشست ها دلایل مختلفی دارند و نمی توان دلیل بروز آنها را تنها محدود به توسعه کشاورزی دانست.
این مدیر مسوول خاطرنشان کرد: بی شک کشاورزی نیز ممکن است در کنار دیگر عوامل تاثیری در برخی پدیده های زیست محیطی داشته باشد اما اینکه تنها فعالیت های کشاورزی را عامل بروز برخی از این ها بدانیم رویکرد کارشناسانه ای نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر