کد خبر: 944532
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال حدود ١٢ هزار اثر به بخش‌های سه‌گانه (استانی، ملی و بین‌الملل) سوگواره عکس مهر محرم خبر داد و گفت: در بخش بین‌الملل آثاری از ٢٠ کشور جهان به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: در بخش بین الملل ٧٢ اثر از ٥٧ عکاس در بخش‌های تک عکس حرفه ای و مجموعه عکس از شش کشور شامل عراق، بحرین، انگلستان، لبنان، هندوستان و جمهوری اسلامی ایران و در قسمت بین المللی جنبی نیز ١٢ مجموعه عکس از کشورهای استرالیا، افغانستان، آذربایجان، انگلستان، برزیل، آلمان، نروژ هندوستان، لبنان، نیجریه، سوئد و تایلند به دبیرخانه این سوگواره رسیده است .
وی با اشاره به اینکه در بخش آثار ملی شامل بخش آئین‌ها و نگاه نو، استان سمنان، تجربه و ویژه،‌ ٩٩ اثر از ٧١ عکاس ارسال شده است اظهار داشت: این آثار از عکاسان ٢٢ استان کشور شامل مرکزی، آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، تهران، قم، خوزستان، قزوین ، فارس، یزد، اصفهان، زنجان، مازندران، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، البرز، ایلام، بوشهر و سمنان ارسال شده است .
فضیلت ادامه داد: این سوگواره با موضوعات آئین ها و آداب و سنن مردم در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام پیرامون ماه محرم و قیام عاشورا، راهپیمایی اربعین حسینی، مودت و برادری میان مسلمانان و ... در بخش های هنرهای دیجیتال شامل عکس و مجموعه عکس، فیلم های کوتاه سه دقیقه ای و ...، رسانه های برخط شامل و بسایت ها و شبکه‌های اجتماعی و نیز نرم افزارها و بازی‌ها برگزار می‌شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نمایشگاه سوگواره عکس مهر محرم شنبه هفته آینده با ارائه ١٨٣ اثر در بخش های تک و مجموعه عکس ملی و بین‌المللی افتتاح می شود گفت: اختتامیه یازدهمین سوگواره ملی و چهارمین مسابقه بین المللی مهر محرم هفدهم بهمن با تجلیل از برنرین ها در سمنان برکزار خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از اکران 13 فیلم جشنواره فیلم فجر در دو سینمای یادمان و هلال سمنان خبر داد و گفت: این فیلم‌ها به مدت یک هفته در این دو سیمای شهر سمنان اکران خواهند شد.

حجت الاسلام فضیلت گفت: آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره فیلم فجر صبح روز شنبه آینده برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به عنوان فیلم‌های اکران‌شده در سمنان خاطرنشان کرد: سرخ پوست، مدیترانه، جان دار، سمفونی نهم، بنفشه آفریقایی، ناگهان درخت، غلامرضا تختی، شبی که ماه کامل شد، طلا، ایده اصلی، ٢٣ نفر و جمشیدیه ١٣ فیلم جشنواره هستند که 12 تا 18 بهمن‌ماه در سمنان به روی پرده سینماها می‌روند.

این مدیرمسوول با اشاره به تعداد اکران فیلم‌ها یادآوری کرد: ١٠ فیلم در این جشنواره سه بار به روی پرده خواهد رفت و دو فیلم تک اکران خواهد بود .

فضیلت گفت: علاوه بر این 13 فیلم، پنج فیلم لکنت، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان نیز در قالب فیلم‌های کودک در نوبت صبح در سینماهای سمنان اکران می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه اکران فیلم‌های بخش کودک کاملا رایگان خواهد بود ادامه داد: فیلم‌های بخش جشنواره نیز با تخفیف 30درصدی ارائه می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر