کد خبر: 944508
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کارلوس کی‌روش از ایران رفت، آن هم برای همیشه و بعد از هشت سال نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، با خاطراتی که گاهی خوش بود و زمانی هم تلخ. داستان کی‌روش که ۲۵ بهمن ۹۰ با فوتبال ایران آغاز شد، بامداد پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۹۷ به پایان رسید، وقتی در سی‌ای‌پی فرودگاه امام خمینی (ره) منتظر سوار شدن به پرواز تهران – لیسبون بود تا گمانه‌زنی‌ها درباره مربی آینده ایران بالا بگیرد.
مانی سعیدی
سرویس ورزش جوان آنلاین: ناکامی در جام ملت‌ها خط پایان ایران و کی‌روش بود. هر چقدر نتایج خوب در جام جهانی روسیه تحسین از کی‌روش را به حد اعلا رسانده بود، حذف در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، آن هم پس از خوردن به اولین حریف سخت انتقاد‌ها از این مربی پرتغالی را به بالاترین حد ممکن رساند تا او که ماندنش در ایران پس از جام جهانی با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود، بعد از بازگشت از امارات راه خودش را از ایران جدا کند، به خصوص که وزارت ورزش یکی از مخالفان جدی ادامه حضور کی‌روش در ایران، حتی پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی بود.
با این حال وزارت ورزشی‌ها با توجه به محبوبیت کی‌روش در بین افکار عمومی پس از جام جهانی، سیاست مدارا در پیش گرفتند، اما کنار رفتن از جام ملت‌ها، آن هم با یک بازی ضعیف مقابل ژاپن، سرانجام سبب شد تا همه راه‌های ماندن کی‌روش در ایران مسدود شود و وزارت ورزش با علنی کردن نظر منفی‌اش به کی‌روش «باشکوه‌تر طلوع کردن» فوتبال ایران با مربیان بزرگ دنیا را وعده دهد.
با اشک درون قلبم از ایران می‌روم
عدم تمایل فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به ماندن کی‌روش که پس از سوت پایان داور استرالیایی اظهر من الشمس بود، سبب شد کی‌روش که برای پیگیری مطالباتش به تهران برگشته بود، سرانجام پنج‌شنبه پس از حضوری کوتاه‌مدت در ایران، راهی پرتغال شود. سفری بی‌بازگشت که پایان ماجراجویی‌های این مربی پرتغالی در کشورمان بود.
کی‌روش در آخرین صحبت‌هایش پیش از ترک ایران از اشک‌هایی درون قلبش صحبت کرد: «مراتب تقدیر و تشکر خودم را از این دوستان و کادر فنی‌ام یک‌بار دیگر اعلام می‌کنم. من با اشک‌هایی که درون قلبم وجود دارد، تهران را ترک می‌کنم و کسانی می‌توانند این اشک‌ها را ببینند که با من احساس مشترک داشته باشند و تنها چیزی که می‌توانم در آخر صحبت‌هایم به آن اشاره کنم، این است: ایران متشکرم.»
چند ساعت پس از رفتن کی‌روش از ایران و در حالی که این مربی پرتغالی در لیسبون به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده کاری‌اش بود، مهدی تاج عصر پنج‌شنبه روی خط مهمان تلفنی اخبار ورزشی تلویزیون آمد و برای اولین بار نسبت به جدایی سرمربی پرتغالی واکنش نشان داد و گفت: «قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش شش ماهه بود. پس از جام جهانی قرارداد شش‌ماهه‌ای را با کی‌روش تنظیم کردیم و این قرارداد پس از پایان جام ملت‌های آسیا با هر نتیجه‌ای تمام می‌شد.» تاج در ادامه با بیان اینکه کی‌روش دیگر جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران نیست، از پایان قطعی حضور این مربی در ایران خبر داد: «خود کی‌روش تمایلی به تمدید قرارداد نداشت و در پایان بازی‌ها با بازیکنان و مجموعه تیم خداحافظی کرد. دستیاران کی‌روش هم با او از ایران رفتند و هیچ یک از آن‌ها اکنون در کشورمان نیستند.»
جانشین کی‌روش کیست؟
حالا با رفتن کی‌روش، فدراسیون فوتبال به گفته مهدی تاج به دنبال یک مربی جدید است، هرچند مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش پس از بازی با ژاپن از نام‌های بزرگی، چون زیدان، مورینیو، کلینزمن و بلان برای جانشینی کی‌روش خبر داده بود، اما کمتر کسی این اسامی را با توجه به قیمت‌های گرانشان جدی گرفت.
تاج، اما در مصاحبه‌اش با تلویزیون بدون نام بردن از مربی‌ای، از آغاز مأموریت فدراسیون برای انتخاب جانشین کی‌روش صحبت کرد: «از کی‌روش تقدیر و تشکر می‌کنم، چراکه ارزیابی‌مان از عملکرد او مثبت است و کی‌روش برای تیم ملی زحمات زیادی کشید. ما به این دلیل از کی‌روش حمایت می‌کردیم که تیم ملی‌مان در اختیار او و کادرش بود. در حد توانمان نهایت همکاری را با تیم ملی داشتیم تا کی‌روش به بهترین شکل کارهایش را پیش ببرد، اما مکلف هستیم برای آینده تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم. قرارداد کی‌روش تمام شده و باید به دنبال برنامه‌ریزی جدیدی برویم. فدراسیون فوتبال هم با اتمام قرارداد باید برای آینده تیم ملی دوباره برنامه‌ریزی کند.»
در حالی در روز‌های اخیر نام‌های مختلفی برای جانشینی کی‌روش در رسانه‌ها مطرح شده که نام برانکو نیز به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی دوباره به میان آمده است. سرمربی کروات پرسپولیس دیروز در حاشیه تمرین این تیم به مذاکره‌اش با فدراسیون واکنش نشان داد و نسبت به حضورش در تیم ملی ابراز بی‌خبری کرد: «اصلاً نمی‌دانم که به دنبال سرمربی هستند یا نه. این مسئله به فدراسیون، آقای تاج و همکارانشان مربوط می‌شود. آن‌ها کارشان را آنالیز می‌کنند و بهترین تصمیم را می‌گیرند. من مربی پرسپولیس هستم. شش ماه پیش نیز قراردادم را تمدید کردم و یک سال و نیم دیگر هم با این تیم قرارداد دارم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار