کد خبر: 944502
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
آیت‌الله جنتی در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام به ایران:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امروز عده‌ای هستند که به فکر مردم نیستند. دنیاطلبی بر برخی مسئولان تسلط یافته است. امروز عده‌ای از مسئولان گمان می‌کنند نمی‌شود کشور را اداره کرد، مگر با همراهی امریکا.

به گزارش «جوان» مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام (ره) به میهن اسلامی، با حضور مسئولان لشکری و کشوری و آحاد مردم در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بنا به سنت سالانه برگزار شد. در این مراسم علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام، حاضران در این مراسم با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران اصلی این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی واقعه‌ای در حد یک معجزه بود و توانست همه چیز اقتدار را به اسلام بازگرداند، گفت: غربی‌ها اسلام را نماد عقب‌ماندگی می‌دانستند و حتی خود مسلمانان هم فکر می‌کردند که اگر بخواهند پیشرفت کنند، باید به دنبال غرب بروند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام (ره) به مردم گفت که اگر می‌خواهند عزت داشته باشند، باید به دنبال اسلام بروند، گفت: معجزه امام این بود که اسلام را عزیز کرد و به مسلمانان گفت که اگر می‌خواهند عزیز باشند و در رفاه زندگی کنند باید به سمت اسلام بروند و همانند امام حسین (ع) از ذلت بپرهیزند. مردم هم دعوت امام را لبیک گفتند، بنابراین شعار هیهات‌منا‌الذله شعار مستضعفان و پابرهنگان شد.
وی افزود: امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد. امروز ۴۰سال از انقلاب گذشته است و دشمنان بسیار تلاش کردند تا مقاومت مردم را بشکنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک زمانی حکومت اسلامی برای کشور‌های دنیا نامفهوم بود و همه می‌گفتند که اسلام قدرت نظامی، سیاسی و اجتماعی ندارد و همه اروپا و امریکا با یکدیگر متحد بودند تا اسلام ادامه نیابد و پس از چند سال شکست بخورد. آیت الله جنتی همچنین تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای شکستن قدرت اسلام به کار گرفته‌اند، هیچ کس باور نمی‌کرد در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی دوام بیاوریم ولی مردم با این قدرت هشت سال ایستادند و بسیجی و عاشق شهادت تحویل دادند. دبیر شورای نگهبان گفت: امام (ره) کار پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) را کرد. هرچه می‌توانید ائمه (ع) و پیامبر (ص) را بشناسید باید امام خمینی (ره) را هم بشناسید. امام بزرگ‌ترین سیاستمدار بود و سیاستمداران کهنه‌کار غرب نتوانستند سیاست ایشان را بشکنند. امام برنامه‌های دشمن را پیش بینی می‌کردند.

وی همچنین افزود: امام اداره مملکت را به مسئولان می‌داد. مقامات بالای ما به امام مراجعه و ایشان گره‌گشایی می‌کردند. امام انسان عجیب و غریبی بود. آثار امام را بخوانید، چون این آثار همیشگی است و وصیتنامه امام برای همه اقشار جامعه نصیحت است. آیت الله جنتی تأکید کرد: مردم ایران ثابت کردند مردم تحمل گرسنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند. امروز عده‌ای هستند که به فکر مردم نیستند. دنیاطلبی بر برخی از مسئولان تسلط یافته است. امروز عده‌ای از مسئولان گمان می‌کنند که نمی‌شود کشور را اداره کرد، مگر همراهی با امریکا.‌ای ننگ بر این تفکرات!

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولتمردان امریکا در اداره کشور خودشان مانده‌اند، تأکید کرد: امروز میلیون‌ها گرسنه در امریکا وجود دارد و قدرت امریکا رو به زوال است. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: امروز متحدان امریکا نیز گوش به حرف امریکایی‌ها نمی‌دهند و ترس امریکا از دلشان بیرون رفته است، ما نباید از امریکا بترسیم و از قدرت اسلام و خودمان ناامید شویم. چرا ما باید خودمان را ببازیم؟ رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله بسیجیان و عاشقان شهادت و کسانی که ترسی از مرگ نداشتند تحویل کشور داد. سیاست امام خمینی (ره) را غربی‌ها نتوانستند بشناسند. امام با سیاست خود راه نفوذ دشمنان را سد کرد. امام خمینی علاوه بر اینکه اهل نماز شب، مناجات شعبانیه و انجام مستحبات بود، مهارت سیاسی و قدرت مدیریت نیز داشت. وصیتنامه امام درسی برای دولت، قوه قضائیه، مجلس، نظامیان و فرهنگیان ماست.

وی افزود: امروز امریکای لعنتی هر کاری می‌کند تا حکومت اسلامی را نابود سازد، در تلاش است عقاید جوانان را تغییر دهد، به هر کشوری که می‌رسند می‌گویند با ایران کار نکنند، این‌ها که مست دلار‌های نفتی هستند نیز برای شکستن قدرت اسلام به کمک امریکا آمده‌اند، البته تاکنون نتوانسته‌اند کاری کنند، از این پس نیز نمی‌توانند.

می‌توانیم قدرت امریکا، اسرائیل و سعودی را بشکنیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در سال‌های اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه‌طلب‌ها در کردستان و منافقین دست به ترور می‌زدند و بندگان خدا را می‌کشتند ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می‌کنند تا این فرهنگ را به مردم و مسئولان القا کنند که قدرت تمام شده و اگر آب، نان و صنعت می‌خواهیم باید با آن‌ها همکاری کنیم، اما خبر ندارند مردم ما حاضرند از جانشان بگذرند ولی از دینشان نمی‌گذرند. رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی فرمودند: ما می‌توانیم قدرت امریکا، اسرائیل و سعودی را بشکنیم. ما می‌توانیم مملکت را آباد کنیم. در این دوران انقلاب چقدر برای آبادانی این مملکت تلاش شده است. متأسفانه با عدم مدیریت کارآمد بسیاری از نخبگان و جوانان تحصیلکرده کشور از ایران خارج می‌شوند. باید سیاست کلی ما این باشد که افراد ضعیف و افرادی که سوءمدیریت دارند کنار گذاشته شوند و به جای آن‌ها جوانان نخبه جایگزین شوند.

آیت‌الله جنتی افزود: اختلاف بین مسئولان به نفع هیچ‌کس نیست و هیچ‌کس نفعی نخواهد برد. اگر مسئولان با هم درگیر شدند در بین مردم نیز دودستگی و چنددستگی ایجاد می‌شود.
رئیس مجلس خبرگان در انتها افزود: چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند چرا باید فضای مجازی آنقدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالی‌گری و بی‌دینی بیاموزند، فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
بنام خدا
]آمریکای جهانخوار و آدمخوار ، قلدر جهان است ! اگر به او باج و حق و حساب ندهیم ، نمی گذارد ما راحت باشیم !...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار