کد خبر: 944482
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در گزارشی با عنوان «تغییر بازی امریکا از برجام به موشک» بر تحلیل قدیمی منتقدان شیوه تعامل دولت روحانی با غرب صحه گذاشته که برجام برای امریکا تمام شده است و آن‌ها تسلیحات موشکی ایران را هدف گرفته‌اند. ابتکار می‌نویسد: «طبق ادعا‌هایی که در جلسه کمیته اطلاعاتی سنای امریکا مطرح شده و کمتر مورد نظر تحلیلگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، امریکا بیشترین بار منفی تبلیغاتی خود را روی برنامه موشکی ایران قرار داده و اعلام کرده است که برنامه موشکی ایران شامل بزرگ‌ترین ذخایر موشکی بالستیک در منطقه است که به عنوان یک تهدید حساب شده و پروژه موشک ماهواره‌بر سیمرغ درواقع مسیر کوتاه‌شده‌ای برای رسیدن به موشک‌های قاره‌پیما است. از سوی دیگر در مورد بحث تروریسم، تهدیدات سایبری و نیز تسلیحات شیمیایی، این گزارش اطلاعاتی بزرگنمایی‌هایی را در مورد ایران ارائه کرده و آن‌ها را تهدیدات بالقوه‌ای برای امریکا به شمار آورده است.»
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه می‌آورد: «می‌توان گفت که بنا به چند دلیل سیاست فشار امریکا همچنان روی ایران ادامه خواهد داشت، اما شاید مبنا و بهانه آن تغییر کند».
آیا این تأیید همان تحلیل منتقدان دولت نیست که می‌گفتند بحث هسته‌ای بهانه‌ای است که به تدریج مؤلفه‌های قدرت را از دست ایران بگیرند؟! آیا از سوی رهبری هم گفته نشده بود که اگر یک قدم عقب بنشینیم، آن‌ها چندین قدم جلو می‌آیند؟! جان کری، وزیر خارجه اسبق امریکا در آخرین روز‌های دولت اوباما گفت که ما برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم و حالا نوبت دولت بعدی (ترامپ) است تا به سراغ برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران برود. اما اصلاح‌طلبان امضای جان کری را تضمین دانستند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار