کد خبر: 944468
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
فرمانده انتظامی استان مرکزی
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در توسعه امنیت و نظم عمومی تاثیر بالایی دارد، خواستار تشکیل مجمع خیرین امنیت در استان شد.  

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در توسعه امنیت و نظم عمومی تاثیر بالایی دارد، خواستار تشکیل مجمع خیرین امنیت در استان شد. 

سردار کیومرث عزیزی در نشست جلب مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان مرکزی اظهار کرد: طرح جلب مشارکت‌های مردمی به فرمان و توصیه مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال 95 مطرح و از مردم خواسته شد که با توجه به اینکه می‌توانند در بخش‌های مختلف کمک کنند در حوزه ارتقا امنیت عمومی نیز یاریگر نیروی انتظامی باشند که در این خصوص ناجا موظف شد ساختارهایی را تعریف کند که مردم بتوانند بر اساس آن ساختارها به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون در هیچ یک از استان‌های کشور به نتیجه مطلوب نرسیده است، افزود: نیروی انتظامی صرفا به دنبال جلب مشارکت‌های مادی و مالی نیست هرچند که در حوزه‌های مادی نیاز واقعی وجود دارد، اما در حوزه‌های مختلف تمام افراد و اقشار می‌توانند در راستای امنیت کمک کنند و بخشی از وقت آزاد خود را داوطلبانه در اختیار حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیران و فرماندهان انتظامی قرار دهند. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: مردم استان مرکزی در 4 سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف مادی، تعمیر و نگهداری مقرها، خرید تجهیزات پلیسی و خودرور و موتورسیکلت و... کمک کردند، بخشی از کلانتری‌ها با کمک‌های مردمی توانسته‌اند خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهند. 

عزیزی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ ‎ های اعتباری دولت، نمی‌توان انتظار خاصی از این مجموعه داشت در نتیجه خواستار کمک‌های مردمی هستیم. در حال حاضر برخی شرکت‌ها و صنایع با چالش مواجه هستند، اما این مشکلات مشمول تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی نیست و انتظار داریم که واحدها در حوزه ارتقای امنیت، مشارکت لازم را داشته باشند. دولت باید لایحه‌ای را در راستای مشارکت و کمک مردم به نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد که بر مبنای آن مبالغی در قبوض مشترکان لحاظ شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: عمر 60 درصد از پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان مرکزی بیش از 45 سال است که در این راستا می‌توان با بهره‌گیری از مشارکت مردم در خصوص بازسازی این اماکن اقدامات خوبی را انجام داد. 

عزیزی تشکیل مجمع خیرین امنیت را ضروری دانست و گفت: تشکیل این مجمع برای جلوگیری از ورود مستقیم نیرو در دریافت کمک‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها بسیار ضروری و مهم است.     

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر