کد خبر: 944442
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
 شاخص کیفیت هوای تهران امروز جمعه با شاخص ۷۳ در شرایط سالم قرار دارد.
سرويس اجتماعي جوان آنلاين: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۱امروز از ۸۴ به ۷۳ کاهش یافت و در شرایط سالم قرار دارد.

ایرنا نوشت:در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از عدد ۶۲ به ۵۶ کاهش و آلاینده منوکسیدکربن از ۴۰ به ۲۱ کاهش یافت.

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰)، شهرداری ، پیروزی (منطقه ۱۳) و تربیت مدرس (منطقه ۶) به ترتیب با شاخص های ۱۰۸، ۱۰۴ و ۸۸ بالاترین حجم آلودگی شهر تهران را داشته اند.

همچنین ایستگاه های شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۴۰، پونک با شاخص ۴۲ و اقدسیه (منطقه یک) با شاخص ۵۲ ، پاک ترین مناطق شهر تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار