کد خبر: 944411
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکل کشور ما امروز به علت نبود منابع مالی و انسانی نیست بلکه ناشی از ناکارآمدی است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از بسیج نیوز، محمدباقر قالیباف روز گذشته در نخستین اجلاسیه سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز امامت مشهد گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و چهل‌سالگی در فرهنگ الهی نقطه اوج حوزه‌های جسمانی و مادی با ترکیب مسائل عقلی و روحی است و در همین چهل‌سالگی انقلاب این فرصت را پیدا کنیم که یک نگاهی به گذشته خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعمال انواع فتنه و توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر یک درصد این توطئه‌ها علیه کشوری دیگر اعمال می‌شد قطعاً فروپاشی پیدا می‌کرد، ولی وضعیت ما در استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت به سمت عالی در پیش است و ما در این حوزه در میان کشور‌های دیگر بی‌نظیر هستیم.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: البته ما ضعف‌هایی هم داریم و این ضعف‌ها در گرایش‌های و اعتقادات نیست بلکه در حوزه ساختاری است اینجاست که در چهلمین سالگرد انقلاب باید به آن بپردازیم و متأسفانه یکی از اشکالات جدی ما این است که از دولت سازی و اداره کشور مدلی را طراحی نکردیم.

وی ابراز کرد: هر کشوری با هر مبانی فکری و باوری که دارد اداره می‌شود و در اداره کار و در محیط اجرایی الزاماتی وجود دارد که باید اجرا شود و درجایی این الزامات با آرمان‌های ما تعارض پیدا می‌کند که یا باید این تعارضات را حل کرد و یا آن را کنار گذاشت که اگر کنار گذاشته شود نسبت به باور‌های مردم خلل ایجاد خواهد شد و اگر بخواهیم آن را حل کنیم چگونگی حل آن مهم است اینکه با روش‌های مبتنی بر ارزش‌ها حل کنیم یا بر اساس فرهنگ سرمایه‌داری و لیبرالیسمی؟

قالیباف ادامه داد: ما در مباحث اجرایی در خصوص الزامات اجتماعی هیچ‌وقت به‌صورت دقیق و روشن ننشسته‌ایم آن را حل‌وفصل کنیم مثلاً در بحث فیلترینگ به‌جای حل‌وفصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشور‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: هنوز معلوم نیست پارادایم اقتصادی ما چیست و هنوز روی این موضوع به بحث ننشسته‌ایم. در ۴۰۳ میلیون حساب سپرده بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد سود سپرده است. این‌ها مال چه کسانی است؟ همه این افراد بر اساس قانون از مالیات معاف هستند بیش از ۸۵ درصد این سود‌ها به کمتر از ۲ درصد صاحبان سهام تعلق می‌گیرد و این سیستم بانکداری و نقدینگی ماست!

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: ما ۱۲ هزار قانون داریم که در تضاد هم هستند که قانونمندان قانون‌شکن از همه این قانون‌ها استفاده و از وام‌های کلان استفاده می‌کنند، ولی کسی که ۵ میلیون وام درخواست دارد نوبت به او نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما نداشتن منابع انسانی و مالی نیست بلکه ناکارآمدی است و امروز دانشگاه محل حل مشکلات جامعه، حکومت و مشکلات بین جامعه و حکومت است. امروز بی‌توجهی به نخبگان و جوانان و عدم استفاده از ظرفیت آنان سبب شده مانتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم. سیستم مدیریت ما در کشور یک سیستم خسته و بسته و منفعل است و اگر کاری نکنیم باید زیر ذلت دشمن برویم.

قالیباف با اشاره به مسئله FATF بیان داشت: هدف FATF که در رأس آن امریکا و انگلیس است این است که می‌خواهد هر کشوری که در برابر خواسته‌های سرمایه‌داری بایستد آن را از چرخه اقتصاد جهانی حذف کند. امریکا وقتی نتوانست هژمونی و سیطره خود را با شورای امنیت، سازمان ملل، بانک جهانی و قدرت سخت در ایران پیاده کند رویکرد خود را به قدرت نرم و هوشمند تغییر داد و بحث FATF را مطرح کرد.

وی تأکید کرد: ما نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF را دقیق دنبال کند ما از FATF نباید عبور کنیم بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌گیری نماییم. اساس مذاکره با امریکا را نظام تصمیم گرفت، ولی در چگونگی برای اجرا مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار