کد خبر: 944407
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در طول شبانه‌روز مشترکان اپراتورها را کلافه کرده و افراد به دنبال راهی برای قطع این پیامک‌ها هستند.

جوان آنلاین: تبلیغات در دنیای امروز برای فروش بیشتر محصولات و معرفی خدمات مورد ارائه در مجموعه‌های مختلف نقش موثری در افزایش درآمد و کسب سود بیشتر آن‌ها دارد.

امروزه در سراسر دنیا از روش‌های مختلف تبلیغاتی شامل اجاره کردن بیلبوردهای ویژه این امر در جاده‌های شهری و برون شهری تا ایجاد صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی برای معرفی محصولات استفاده می‌شود.

نصب تابلوهای حاوی مضامین تبلیغاتی در سطح شهر نیز از مدت‌ها قبل امری مرسوم بوده و چنین روشی هم در سایر نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدلی از تبلیغات هم که در طول سال‌های اخیر باب شده و البته تعداد افراد ناراضی از این شیوه کم هم نیست، تبلیغات شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری با ارسال پیامک به کاربران و مشتریان مختلف است.

اغلب مشترکان در اپراتورهای فعال فعلی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در طول شبانه‌روز کاربران ناراضی و کلافه هستند و بارها شکایت خود را از مسئله اعلام کرده‌اند. نارضایتی مردم از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی پای رئیس‌جمهور را نیز به این موضوع باز کرد و انتقاد صریح وی را نسبت به این مسئله را به دنبال داشت.

روحانی خطاب به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «وزارت ارتباطات باید جلوی این کار را بگیرد؛ چرا وقت مردم را تلف و با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با اعصاب مردم بازی می‌کنیم؟»

دستور روحانی به عوامل وزارت ارتباطات در جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مردم صادر شد که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اوایل تیر ماه سال 1397 در جمع خبرنگاران استان کرمان از حل این مشکل به صورت ریشه‌ای خبر داده بود.

آذری جهرمی در کرمان گفته بود که تاکنون تلاش زیادی برای کنترل پیامک‌های تبلیغاتی در کشور شده اما کافی نبوده و هنوز هم بازار پیامک‌های قاچاق وجود دارد و برنامه مدونی داریم تا قبل از شهریور مشکل پیامک‌ها را به‌ صورت ریشه‌ای حل کنیم و باید دغدغه مردم را در زمینه مزاحمت‌های پیامکی و فروش اطلاعات مردم برطرف کنیم.

قول و وعده آذری جهرمی عملی نشد و اغلب مشترکان همچنان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ناراضی هستند و مشخص نیست که چه کسی و کدام دستگاه مسئول مشترکان اپراتورها را از شر پیامک‌های تبلیغاتی رها خواهد کرد.

 

خرید شماره مشترکان تلفن همراه، برای ارسال پیامک تبلیغاتی!

 

شرکت‌های مختلف برای تبلیغات محصولات یا خدمات مورد ارائه در مجموعه خود شماره اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات را از شرکت‌هایی مثل شرکت مخابرات خریداری می‌کنند.

سهراب سلیم‌زاده وکیل پایه یک دادگستری درباره قوانین فعلی موجود درباره پیامک‌های تبلیغاتی حوزه ارتباطات اظهار داشت: ارسال پیامک‌های تبلبغاتب از مصادیق مزاحمت تلقی می‌شوند و شرکت مخابرات ایران در این زمینه مقصر است.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد عادی که پیامک‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مجموعه‌ها برای آن‌ها ارسال می‌شود، می‌توانند از مخابرات یا از شرکت‌های فوق طرح شکایت کرده و این موضوع را توسط مقامات قضایی پیگیری و بررسی کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: شرکت‌های تبلیغاتی یا افرادی که تبلیغ مشاغل مختلف را از طریق سیم‌کارت‌های شخصی انجام می‌دهند، نمی‌توانند به راحتی به شماره مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف دسترسی پیدا کنند و در این میان به کمک یک واسطه مثل شرکت مخابرات ایران که به شماره تماس مخاطبان و کاربران دسترسی دارد، نیاز دارند.

سلیم‌زاده اضافه کرد: شرکت‌های مختلف برای تبلیغات محصولات یا خدمات مورد ارائه در مجموعه خود شماره اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات را از شرکت‌هایی مثل شرکت مخابرات خریداری می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: آنالیز شماره تماس و اطلاعات کاربران و مشترکان اپراتورهای مختلف کار آسان و پیش پا افتاده‌ای نیست و مدیران شرکت‌ها برای تبلیغات محصولات و خدمات مجموعه مورد نظر شماره کاربران مخابرات را با توجه به سن و جنس آن‌ها از شرکت مخابرات خریداری می‌کنند و پس از آن تبلیغ محصولات خود را اجرایی می‌کنند.

سلیم زاده تصریح کرد: می‌توان به عنوان مزاحمت به مراجع قضایی مراجعه و از شرکت‌های تبلیغ‌کننده شکایت کرد. مطابق ماده 641 قانون مجازات اسلامی «هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از 1 تا 6 ماه محکوم خواهد شد.» و این عمل در صورت احراز مزاحمت برای اشخاص به شیوه‌های گوناگون جرم تلقی می‌شود و شخص مرتکب مجازات خواهد شد.

این وکیل پایه یک دادگستری یادآور شد: ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان جرم است و همانگونه که پیش‌تر گفته شد، این جرم جزو مصادیق مزاحمت به شمار می‌آید.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هجدهم دی ماه سال جاری از اتخاذ تصمیم نهایی برای برچیده شدن بساط پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی خبر داد و عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس،برای تبلیغ را یکی از علل وقوع این اتفاق برشمرده بود. تشدید برخورد با عاملان ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی و لغو مجوز آن‌ها نیز از دیگر مواردی است که آذری جهرمی طی روزهای اخیر درباره آن صحبت کرده است.

 

حال باید منتظر بود که آیا قول و وعده این بار وزیر ارتباطات محقق می‌شود و یا مشترکان اپراتورها همچنان باید جور دریافت وقت و بی وقت پیامک‌های تبلیغاتی را بر دوش بکشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار