کد خبر: 944402
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
ترامپ:
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی بار دیگر از گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران انتقاد و ایران را تهدیدی بسیار بزرگ توصیف کرد.

جوان‌آنلاین: «دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با مخالفت با جمع‌بندی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کنند گفت: "حرف‌های من درست است و گذشت زمان نشان خواهد داد که من درست می‌‌گویم."

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش با احمقانه توصیف کردن توافق هسته‌ای برجام اضافه کرد: "من فکر می‌کنم ایران، تهدید است؛ تهدیدی بسیار بزرگ است و فکر می‌کنم من با خاتمه دادن به توافق هسته‌ای احمقانه برجام کار بزرگی انجام دادم."

وی در ادامه درباره برجام گفت: (برجام) ، توافقی وحشتناک و یکجانبه بود. اگر یادتان باشد آنها 10 ملوان ما را در آب‌هایی که درباره آنها بحث وجود دارد دستگیر کردند و آبروی ما را بردند. البته قرار بود روز بعد به آنها پول پرداخت شود، بنابراین، در نهایت آنها را آزاد کردند.

به گزاش تسنیم، در تاریخ  22 دی 1394 (13 ژانویه 2016) دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل 10 ملوان آمریکایی توسط نیروهای یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده آب‌های سرزمینی ایران در نزدیکی جزیره فارسی خلیج فارس به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران دستگیر شدند. از 10 نظامی آمریکایی دستگیر شده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بودند. مقامات آمریکایی در ابتدا ادعا کردند که قایق به سبب نقص فنی موتور وارد آبهای ایران شده است اما بعدتر رسماً اعلام شد که علت اشتباه در مسیریابی بوده است. صبح روز بعد ملوانان دستگیر شده سالم آزاد شدند و تمامی تجهیزات آنان نیز بازپس داده شد.

دو روز پیش رئیس سازمان سیا و مدیر اطلاعات ملی آمریکا در سخنانی در مقابل سناتورهای آمریکایی بار دیگر از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام سخن گفتند. در گزارشی که از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص تهدیدهای جهانی برای ایالات متحده منتشر شده نیز بار دیگر تأکید شده بود که ایران همچنان به توافق هسته‌ای برجام پایبند است. نکته‌ای که به گفته بسیاری از تحلیلگران در تضاد کامل با ادعاهای ترامپ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار