کد خبر: 944372
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
رییس بنیاد نخبگان کردستان:
رییس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به بین‌المللی بودن دانشگاه کردستان، آن را فرصتی برای توسعه صادرات علمی در کردستان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، رحمت صادقی در نشست تخصصی دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان که در محل دانشکده علوم پایه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه نباید خود را از جامعه جدا بداند بلکه باید با توان و دانش علمی خود به دنبال جهت‌دهی به جامعه در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی با بیان  اینکه دانشگاه در  توسعه استان نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد، افزود: در راستای بهره‌گیری از تجارب استان خوزستان که از برخی جهات شبیه استان کردستان است، از معاون استاندار این استان که عضو هیات علمی دانشگاه نیز هست دعوت شده تا تجارب خود را در اختیار مسئولان استان قرار دهند.

صادقی مرزی‌بودن استان را  فرصت  مناسبی برای توسعه این منطقه عنوان کرد و  تصریح کرد: مرزها از  لحاظ فرهنگی و اقتصادی با ورود و خروج مسافران از این طریق می‌توانند به توسعه استان کمک کنند.

وی بین‌المللی بودن دانشگاه کردستان را نیز فرصتی برای استان کردستان نام برد و افزود: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان استان کردستان به راحتی در دانشگاه‌های خارج از کشور بویژه در عراق جذب می‌شوند، می‌توان این امر را توسعه داد و از آن به عنوان فرصتی برای توسعه صادرات علمی از  استان کردستان بهره گرفت.

رییس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تلاش و همت جمعی در راستای  توسعه استان، اظهار کرد: توسعه فرآیندی درونزا است که برای تحقق بخشی آن باید در درون  استان به جد خواستار توسعه باشیم و برای آن تلاش کنیم.

فردین اخلاقیان اذعان کرد: در مقابل تلاش و کوشش  مدیران و مسئولان داخل استان، دریافت کمک‌های دولتی محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است در نشست اول با بررسی تجربه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان توسط یدالله مهرعلیزاده عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برای مدیران استانی تشریح  شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر