کد خبر: 944359
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
بانک‌ها، صرافی‌ها و مراکز خرید همواره از محل‌هایی هستند که سارقان سوژه‌های خود را از این مکان‌ها انتخاب و بعد از تعقیب‌کردن آن‌ها در فرصتی مناسب اموالشان را سرقت می‌کنند. پلیس همواره برای پیشگیری از سرقت به شهروندانی که به این مکان‌ها رفت و آمد دارند هشدار‌های لازم را داده است با این حال بی‌توجهی برخی شهروندان به هشدار‌های پلیس بهترین فرصت را در اختیار سارقان قرار می‌دهد. در پرونده‌ای که کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران آن را رمز گشایی کرده‌اند اعضای یک باند با پرسه مقابل صرافی‌ها مشتریان را دنبال کرده و اموالشان را سرقت می‌کردند که بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، دهم دی‌ماه امسال بود که زنی وارد کلانتری‌۱۲۲‌دربند شد و مأموران را از ماجرای سرقت با خبر کرد. او توضیح داد: نیم‌ساعت قبل در حال عبور از خیابان الفت بودم که ترک‌نشین یک موتورسیکلت هوندا کیفم را سرقت کرد. داخل کیف‌ام ۲۵۷۰ یورو، گوشی ایفون و اوراق هویتی‌ام بود که سرقت شد. وقتی پرونده برای بررسی به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد زن جوان جزئیات بیشتری را در اختیار پلیس گذاشت. او گفت: یک ساعت قبل از سرقت به یک صرافی در خیابان ولیعصر رفتم و یورو خریدم. بعد هم راهی خانه‌ام شدم که سارقان در راه کیف‌ام را سرقت کردند.
با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان راهی صرافی شده و بعد از بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که پس از خارج شدن زن جوان از صرافی دو موتورسوار او را دنبال کرده و در فرصت مناسب کیف‌اش را سرقت کرده‌اند. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان پلیس اطمینان پیدا کردند که سارقان سوژه‌های خود را مقابل صرافی‌ها انتخاب و از آن‌ها سرقت می‌کنند به خاطر همین به صورت نامحسوس صرافی را تحت نظر گرفتند تا اینکه ۱۸‌بهمن‌ماه یکی از سارقان را که مشغول زاغ زنی حوالی همان صرافی در خیابان ولیعصر بود شناسایی و بازداشت کردند. محمد از مجرمان سابقه‌دار بود که قبلاً به اتهام سرقت و جرائم مواد‌مخدر بازداشت شده و به زندان افتاده بود. او بعد از دیدن تصاویر دوربین مداربسته سرقت از اولین شاکی، به سرقت‌از مشتریان صرافی اعتراف و همدستش آرش را به پلیس معرفی کرد. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دو متهم در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های مشابه اعتراف کردند و تحقیقات از آن‌ها برای شناسایی جرائم بیشتر در جریان است. سرهنگ دست‌خال از کسانی که به این شیوه از آن‌ها سرقت شده است درخواست کرد برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تجریش خیابان باهنر انتهای خیابان همایون‌فر مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار